Spoločnosť STILL uvádza na trh ťahače a plošinové vozíky konštrukčných sérií LXT/LXW
Agilné, silné a teraz ešte bezpečnejšie
S novými konštrukčnými sériami LXT 120-350 a LXW 20-30 spoločnosť STILL nielen zmodernizovala a rozšírila svoje portfólio elektricky poháňaných ťahačov a plošinových vozíkov, ale zvýšila tiež bezpečnosť týchto vozíkov na novú úroveň. Zvýšenie bezpečnosti a vyšší výkon prekládky pri jazde na rampách zabezpečuje najmä asistenčný systém Descent Speed Regulation (DSR), ktorý reguluje rýchlosť jazdy podľa zaťaženia a uhlu naklonenia.
Elektrické ťahače a plošinové vozíky sú už na každom modernom pracovisku samozrejmosťou. Prístaviská, výrobcovia automobilov, medzinárodné letiská a vlakové stanice, logistické spoločnosti, špedície a ohromné množstvo výrobných závodov po celom svete už mnoho rokov dôveruje kvalite ťahačov a plošinových vozíkov STILL. Poskytovateľ intralogistických riešení z Hamburgu opäť rozšíril svoje portfólio a zameral sa na budúcnosť. Nové elektrické ťahače LXT 120-350 s ťažným zaťažením medzi 12 a 35 tonami a elektrické plošinové vozíky konštrukčnej série LXW 20-30 (náklad na ložnej ploche dve a tri tony, ťažné zaťaženie šesť ton) ponúkajú veľký výber modulárnych možností vybavenia a zaujmú svojou výkonnosťou. Náročné testy v najrôznejších odvetviach a niekedy vo veľmi drsných podmienkach ukázali, že s týmito novými vozíkmi je možné dokonale zladiť efektivitu a maximálnu výkonnosť.
Bezpečné jazdy na rampách
Odborníci zo spoločnosti STILL sú skutočne hrdí na svoj asistenčný systém Descent Speed Regulation (DSR). „Je to absolútna svetová novinka,“ zdôrazňujú experti spoločnosti STILL Alexander Claus, produktový manažér pre ťahače a Janos Poppe, produktový tréner pre ťahače.
„Tento jedinečný systém podporuje vodičov pri bezpečnej jazde na rampách a zároveň zvyšuje výkon prekládky. Pri ťažných zaťaženiach až 35 ton jazdia vodičky a vodiči vždy s ohľadom na situáciu – a zároveň tak rýchlo, ako je to možné,“ hovorí Janos Poppe. Podľa toho, aké je prevedenie systému, monitoruje DSR na strmých rampách presný sklon a aktuálnu hmotnosť bremena. Zároveň zásahom do brzdového systému s lamelovými brzdami v olejovom kúpeli prispôsobí rýchlosť automaticky príslušným podmienkam. Vo verzii Basic, ktorá je inštalovaná vo všetkých vozíkoch, sa rýchlosť pri klesaní manuálne obmedzí spínačom na preddefinovanú rýchlosť. V alternatívnom prevedení na objednávku ECO sa zobrazuje systém klesania na displeji a obmedzí rýchlosť automaticky na preddefinovanú hodnotu. V prémiovom prevedení DSR je automatické znižovanie rýchlosti závislé na klesaní, a navyše na hmotnosti pripojeného prívesu. Určenie ťažného zaťaženia prebieha prostredníctvom meraní točivého momentu na hnacích motoroch. „Táto veľmi inovatívna metóda zisťovania, pri ktorej sledujeme ťažné zaťaženie na spojke ťažného zariadenia, je celosvetovým unikátom a používa sa len vo vozíkoch STILL,“ hrdo konštatuje produktový manažér Alexander Claus.
Žiadne kompromisy v technickom vybavení
Aj na ďalších technických komponentoch nových vozíkov si vývojári spoločnosti STILL dali záležať. Vozíky tak na oboch nápravách disponujú hydraulickými lamelovými brzdami, ktoré umožňujú veľmi výkonné a precízne brzdenie, pracujú bez opotrebovávania a takmer nehlučne. Vďaka generátorovému brzdeniu elektrického pohonu navyše pri brzdení prebieha rekuperácia energie. Parkovacia brzda pracuje taktiež elektricky a aktivuje sa automaticky.
Vozíky konštrukčných sérií LXT/LXW sú poháňané dvoma 10,5 kW motormi na zadnej náprave. Trojfázové 80V motory sú zapuzdrené a bezúdržbové. Inteligentné riadenie motorov zaistí agilné jazdné vlastnosti a vďaka pohonu s riadením otáčok nedochádza ani v dlhých stúpaniach k stratám rýchlosti. Maximálna rýchlosť je vo vozíkoch LXT bez bremena 25 km/h, vozík LXW dosahuje rýchlosť až 23 km/h. Ťahače a plošinové vozíky je možné vďaka rýchlonabíjacej zásuvke alebo integrovanej nabíjačke nabíjať rýchle a jednoducho bez nutnosti otvárať kapotu.
Veľa komfortu počas dlhých pracovných dní
Nová kabína je veľmi priestranná a ponúka aj vysokým vodičom dostatok priestoru pre hlavu a veľký priestor pre nohy. Rozmanité možnosti nastavenia sedadiel zaisťujú komfortné pracovisko a umožňujú každej vodičke a vodičovi nastavenie správnej pozície pre pohodlnú prácu. Kabína vodiča samotná je uložená na pryžových prvkoch a tým je oddelená od podvozku pre tlmenie vibrácií. Podvozok s extra dlhými vinutými pružinami je tiež odpružený a poskytuje vysoký komfort jazdy a vysokú jazdnú stabilitu. Vďaka farebnému displeju STILL Easy Control majú vodiči neustály prehľad o všetkých dôležitých informáciách – napríklad o polohe volantu, smere jazdy, jazdnom programe, rýchlosti, uhle naklonenia, zaťažení alebo o stave nabitia. Nový volant s na objednávku dodávanou hlavicou umožňuje jednoduché a ergonomické ovládanie plne hydraulického riadenia. Jeho dotykový povrch sa navyše dobre uchopuje.
Lepší výhľad pre zaistenie bezpečnosti
Optimálny výhľad zabezpečuje u nových vozíkov zo všetkých strán presklená kabína. V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi má o 23 percent väčšiu plochu okien. Optimálny výhľad do všetkých strán zvyšuje bezpečnosť a bráni násilnému poškodeniu. Cúvacia kamera na objednávku uľahčí manévrovanie a pripájanie prívesu pri cúvaní. Ochranu pred nehodami a poškodením tovaru poskytuje tiež na želanie dodávaný systém Curve Speed Control, ktorý v zatáčkach automaticky upravuje rýchlosť a zabezpečuje tak bezpečné prechádzanie zatáčkami. Vozíky je možné prostredníctvom na objednávku dodávaného rozhrania bez problémov integrovať do riadiacich systémov, ako je STILL neXXt fleet, najinovatívnejší a najvýkonnejší webový portál pre optimalizáciu flotíl manipulačnej techniky. S týmto systémom majú užívateľky a užívatelia všetky relevantné informácie pre rýchle analýzy alebo optimalizácie v jedinom nástroji. K ďalším na prianie dodávaným bezpečnostným zariadeniam patria aj systémy STILL Flashlight, Safety Light 4Plus, FleetManager a inteligentný akustický varovný signál, ktorého hlasnosť je vždy o 10 dB vyššia než hluk v okolí. Vozík chodcov a ďalších účastníkov dopravy varuje vždy správnou hlasitosťou bez zbytočného zaťaženia vodičov a varovaných osôb hlukom.