Logo Autoride.sk

Slovenský trh staré diesle zo zahraničia zatiaľ nezaplavili

Tlačová správa
Publikoval Denis -

Pomer v ponuke naftových a benzínových jazdeniek v SR je stabilný


Ani stále sa ťahajúci problém dieselgate či hrozba zakázať vjazd naftových áut do nemeckých miest, neovplyvnili slovenský trh s dieselovými jazdenkami. Od začiatku tohto roku si autá s naftovými motormi držia konštantný podiel v porovnaní s ponukou benzínových áut. Ani vek naftových jazdených áut na trhu nenarastá, ba práve naopak. V auguste boli najčastejšie ponúkané dieselové jazdenky najmladšie za obdobie posledných 5 mesiacov. Vyplýva to z analýzy autocentier AAA AUTO, ktorá kontinuálne monitoruje trh ojazdených vozidiel v celej strednej Európe.

Hrozby a negatívne scenáre o tom, že slovenský trh s jazdenými autami v roku 2018 zaplavia staré dieslové vozidlá dovezené zo zahraničia, sa nenaplnili. Jazdeniek na benzínový pohon je síce na Slovensku u inzerentov už dlhšiu dobu menej ako dieselových, ale pomer oboch týchto pohonov v ponuke sa v priebehu doterajších 8 mesiacov prakticky nemenil. Zo štatistík za toto obdobie vyplýva, že v SR sa inzerovalo v priemere 70 percent naftových áut a 27,5 percenta benzínových, zvyšok tvorili vozidlá na alternatívne pohony. „Percentuálne zastúpenie benzínov, ako aj dieselov v ponuke vozidiel bolo za posledné mesiace prakticky konštantné. Tento rok sa to menilo naozaj len nepatrne – v oboch prípadoch najviac o jedno až dve percentá. Kontinuálne sledovanie slovenského trhu s jazdenými autami nám taktiež ukázalo, že od januára neprišlo ani k výraznému nárastu alebo poklesu áut, ktoré boli z dovozu. Pre porovnanie môžem spomenúť, že v januári bolo 44 percent inzerovaných naftových áut zo zahraničia, kým v auguste ich bolo 43 percent,“ upresňuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO.

Ďalším zaujímavým zistením je fakt, že ani vek naftových jazdených áut v ponuke slovenských inzerentov nenarastá. „V tomto prípade môžeme skonštatovať, že trend je práve opačný. V auguste boli totiž ponúkané dieselové jazdenky najmladšie za posledných 5 mesiacov, pričom mali najčastejšie 9,3 roku,“ dopĺňa K. Topolová.

Keď sa pozrieme podrobnejšie na augustové štatistiky ponúkaných vozidiel, celkovo ich bolo spolu v ponuke viac ako 44 tisíc. Najčastejšie ich ponúkali za 5 200 eur, presne mali 10 rokov a najčastejšie najazdených 175 100 kilometrov. Dlhodobo neohrozenú pozíciu v rebríčku najponúkanejších áut si udržala Škoda Octavia pred sesterskou Fabiou. Tretím v poradí je Volkswagen Passat, ktorý z bronzovej pozície z júla vytlačil svojho menšieho kolegu z dielne VW - Golf.

TOP 10 najinzerovanejších jazdeniek v auguste 2018:


  1. Škoda Octavia

  2. Škoda Fabia

  3. Volkswagen Passat

  4. Volkswagen Golf

  5. BMW 3

  6. Škoda Superb

  7. Audi A4

  8. BMW 5

  9. Ford Focus

  10. Audi A6

Najviac jazdeniek ponúkali predajcovia v Nitrianskom kraji (6 592) a najmenej v Trenčianskom kraji (3 744). Inzerované autá boli najmladšie v Bratislavskom regióne (6,8 roka) a mali aj najnižší počet najazdených kilometrov (138 488 km). Logicky, týmto parametrom vozidiel zodpovedala aj najčastejšie inzerovaná cena, ktorá bola v Bratislavskom regióne zo všetkých najvyššia (7 999 eur). Na druhej strane, najlacnejšie jazdenky ponúkali v Košickom kraji (4 200 eur), kde boli vozidlá aj najstaršie (10,7 roka) a zároveň v tomto regióne mali aj najviac najazdených kilometrov (183 304 km).

Diskusia: Slovenský trh staré diesle zo zahraničia zatiaľ nezaplavili
G