Logo Autoride.sk

Silný prvý polrok: ŠKODA AUTO výrazne zvýšila prevádzkový výsledok a tržby

Tlačová správa
Publikoval Martin -

Napriek pretrvávajúcim ťažkostiam spôsobeným celosvetovou pandémiou koronavírusu a nedostatkom polovodičov sa spoločnosti ŠKODA AUTO v porovnaní s minulým rokom podarilo za prvých šesť mesiacov zvýšiť dodávky vozidiel zákazníkom zhruba o pätinu. Mimoriadne silný nárast dodávok vozidiel zaznamenala automobilka v Rusku (+54,3 %), Indii (+31,2 %), východnej Európe (+35,0 %) a západnej Európe (+30,9 %). V prvom polroku 2021 spoločnosť zvýšila svoje tržby v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 35,2 % na 10,199 miliardy eur, prevádzkový výsledok vzrástol o 327,2 % na 974 miliónov eur a prekonal tak aj hodnotu z roku 2019 pred pandémiou. Rentabilita tržieb dosiahla v prvom polroku hodnotu 9,6 % a je tak na veľmi vysokej úrovni.

Thomas Schäfer, predseda predstavenstva ŠKODA AUTO, hovorí: „Obzeráme sa za skvelým prvým polrokom. Napriek nedostatku polovodičov a dopadom pandémie koronavírusu sa nám dokonca podarilo prekonať výsledky roku 2019 pred pandémiou. Blahoželám všetkým zamestnancom ŠKODA AUTO k tomuto vynikajúcemu spoločnému výkonu! Vytvorili sme si tým veľmi dobrý základ pre úspešnú realizáciu našej novej firemnej stratégie NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť financií a IT, dopĺňa: „Náš program na zvýšenie výkonnosti funguje. Vďaka prísnej kontrole nákladov a ďalším optimalizačným opatreniam najmä v oblasti predaja, sa nám v prvom polroku podarilo výrazne zvýšiť prevádzkový výsledok a tržby. S rentabilitou tržieb dosahujúcich 9,6 % je ŠKODA AUTO trvalo zisková a jej prevádzková činnosť je mimoriadne silná. Do druhého polroka sa preto pozerám s optimizmom. Vysokú nákladovú disciplínu si zachováme.“

Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu, zdôrazňuje: „Počty vozidiel dodaných zákazníkom v prvom polroku hovoria jasne: naša produktová ofenzíva má u zákazníkov úspech. Najväčší nárast predaja sme zaznamenali v Rusku a v Európe. Impulzom pre ďalší rast budú po úspešnom uvedení modelu ENYAQ iV aj nová generácia modelu FABIA a nedávno modernizovaný model KODIAQ.“

Spoločnosť ŠKODA AUTO po náročnom roku 2020 zvýšila tempo. V prvom polroku vzrástli tržby oproti rovnakému obdobiu roku 2020 o 35,2 % na 10,199 miliardy eur. Automobilke sa v porovnaní s minulým rokom podarilo viac než strojnásobiť prevádzkový výsledok, a to na 974 miliónov eur. Rentabilita tržieb dosiahla 9,6 % a je tak na veľmi vysokej úrovni. Značka dokázala zvýšiť dodávky zákazníkom približne o pätinu na 515 300 vozidiel.

S novou stratégiou NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030, v ktorej si automobilka stanovila ambiciózne ciele v oblastiach udržateľného rastu, rozvoja nových predajných regiónov a elektrifikácie, plánuje úspešne prejsť procesom transformácie. Do roku 2030 sa značka ŠKODA chce stať jednou z piatich najpredávanejších automobilových značiek v Európe. Preto česká automobilka vsádza na mimoriadne cenovo dostupné základné modely a silné portfólio elektromobilov. Okrem toho sa má značka ŠKODA stať najúspešnejšou európskou značkou v Indii, Rusku a severnej Afrike a v rámci koncernu Volkswagen preberá ďalšiu zodpovednosť. Spoločne s koncernom, so zástupcami z politickej sféry a obchodnými partnermi navyše ŠKODA AUTO plánuje premeniť Českú republiku na centrum rozvoja elektromobility, čím by nielen zachovala existujúce pracovné miesta, ale vytvorila aj nové.

ŠKODA AUTO Group – Ukazovatele v prvom polroku, januára až jún 2021/2020*:





2021


2020

zmeny v %

Dodávky zákazníkom


Vozidiel


515 300

426 700

20,8 %

Dodávky zákazníkom, bez Číny


Vozidiel


471 300

349 300

34,9 %

Výroba***


Vozidiel


458 700

357 000

28,5 %

Odbyt****


Vozidiel


463 000

371 900

24,5 %

Tržby


mil. EUR


10 199

7 546

35,2 %

Prevádzkový výsledok


mil. EUR


974

228

327,2 %

Rentabilita tržieb


%


9,6

3,0


Investície (bez aktivovaných vývojových nákladov)


mil. EUR


196

261

-24,9 %

Čistý peňažný tok


mil. EUR


678

-25

2812,0 %

* ŠKODA AUTO Group zahŕňa spoločnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podiel na zisku spoločnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.

** Percentuálne odchýlky sú vypočítané z nezaokrúhlených čísel.

*** Zahŕňa výrobu ŠKODA AUTO Group bez výroby v Číne, na Slovensku, v Rusku a v Nemecku, ale vrátane ostatných koncernových značiek ako SEAT, VW a Audi; výroba vozidiel bez rozložených sád.

**** Zahŕňa odbyt ŠKODA AUTO Group na odbytovej spoločnosti, vrátane ostatných koncernových značiek ako SEAT, VW, Audi, Porsche a Lamborghini; odbyt vozidiel bez rozložených sád.

ŠKODA AUTO za prvých šesť mesiacov roka 2021 dodala zákazníkom po celom svete 515 300 vozidiel

Od januára do júna dodala česká automobilka zákazníkom na celom svete 515 300 vozidiel, čo je o 20,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka (prvý polrok 2020: 426 700 vozidiel).

V západnej Európe dodala ŠKODA AUTO v prvej polovici roka zákazníkom 237 900 vozidiel, čo je o 30,9 % viac ako od januára do júna 2020. V Nemecku, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, si automobilka v porovnaní s minulým rokom polepšila o 19,4 % na 75 900 vozidiel (prvý polrok 2020: 63 600 vozidiel).

V strednej Európe automobilka dodala zákazníkom v prvom polroku 2021 celkovo 97 400 vozidiel (prvý polrok 2020: 84 400 vozidiel; +15,4 %).

Vo východnej Európe bez Ruska spoločnosť zvýšila dodávky zákazníkom o 35 % na 22 500 vozidiel (január až jún 2020: 16 700 vozidiel).

V Rusku automobilka od januára do júna zaznamenala 52 800 dodaných vozidiel, výrazne tak prekročila nielen výsledok rovnakého obdobia minulého roka (prvý polrok 2020: 34 200 vozidiel; +54,3 %), ale aj hodnoty pred pandémiou koronavírusu.

V Číne dodávky zákazníkom v prvom polroku 2021 poklesli o 43,1 % na 44 000 vozidiel (prvý polrok 2020: 77 400 vozidiel). Hlavným dôvodom tohto poklesu je nedostatok polovodičov.

V Indii dodala ŠKODA AUTO od januára do júna 2021 spolu 4 900 vozidiel (prvý polrok 2020:

3 700 vozidiel; +31,2 %).

V Turecku zaznamenala značka ŠKODA nárast dodávok vozidiel o 129,8 % a dodala tu celkom

17 600 vozidiel (prvý polrok 2020: 7 600 vozidiel).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2021 (V kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- medziročne v percentách):

  • ŠKODA OCTAVIA (121 000; +9,3 %)

  • ŠKODA KAROQ (75 500; +34,3 %)

  • ŠKODA KAMIQ (73 700; +40,4 %)

  • ŠKODA KODIAQ (64 700; +6,5 %)

  • ŠKODA FABIA (56 600; +17,7 %)

  • ŠKODA SUPERB (40 100; + 6,1 %)

  • ŠKODA RAPID (37 900; +35,1 %)

  • ŠKODA SCALA (28 000; +2,5 %)

  • ŠKODA ENYAQ (14 600, -)

  • ŠKODA CITIGOe iV (predaj len v Európe: 3 100; -40,4 %)

Diskusia: Silný prvý polrok: ŠKODA AUTO výrazne zvýšila prevádzkový výsledok a tržby
G