Rozhovory z Garáží: Robím po nociach, ale je to môj život, autohifi a rodina
Vitaj autíčkár pri rozhovore s Romanom Kovačičom, ktorý nám predstaví svoje súťažné autíčko, ktorým je Fiat Panda. Tentoraz nepôjde o klasický tuning, ale o autohifi.
ROZHOVOR
Zdravím Roman, mohol by si nám na začiatok predstaviť svoje súťažné auto?
Ahoj. Je to Fiat panda, ročník 84. S autom chodím po súťažiach, keďže sa zaujímam o autohifi.
Ako si sa k tomu dostal?
Auto mám od jedného chalana z Rožňavy, on pracoval na exteriéri. Nechcel ho niekomu len tak predať, chcel ho dať do dobrých rúk a tak sa dostalo ku mne. Auto prerábame každý rok aj s kamarátom, čo mi pomáha.
Páči sa mi ten štýl. Na akých súťažiach si sa už zúčastnil?
Chodím po Slovensku, do Čiech aj do Poľska, ale najväčší úspech bol na finále EMMA v Salzburgu. V danej kategórii som skončil tretí. Pritom na finále som dostal pozvánku len asi mesiac pred začatím, takže som nemal veľa času aby som auto postavil na túto danú súťaž. A to som auto staval úplne od základu. Väčšina súťažiacich pracovala na aute aj rok. Auto som tesne pred súťažou len zapol, či to funguje a išlo sa na to.
Klobúk dole. Získať tretie miesto proti takejto konkurencii je naozaj skvelé. Ako dlho sa už venuješ autám alebo autohifi?
Veru ani som to nečakal. Úpravám áut a autohifi sa venujem už 10 rokov. Robím to popri práci a ešte mám aj manželku a dvoch synov.Stíhať to všetko musí byť dosť ťažké. Máš vôbec čas na spánok?Pravda, robím po nociach, keď už nič iné neostáva. Akoby som mal 2 zamestnania. Okrem toho sa venujem aj ďalšiemu súťažnému autíčku, ešte síce nie je zaujímavé na výzor, no pracuje sa na tom.
Vedel by si vyčísliť, koľko ťa stáli všetky úpravy tvojej Pandy?
Cca 7500 eur plus čas a robota. Radšej som to ani nerátal, no keďže to každý rok mením, tá cena môže byť ďaleko vyššia. Každým rokom sa menia pravidlá súťaží a autíčko sa dostáva do iných kategórii, takže tam už sú čísla (db) nižšie. Ale chcem ísť na maximum čo to dá, a to sú hodiny práce.
Spomenul by si nejakú pamätnú situáciu, ktorá sa ti stala pri súťaži?
Tak na súťaži sa mi podarilo už aj odpáliť (pred finále) zosilovač, takže som musel improvizovať. Potom som na jednej súťaži skončil tretí a prehral o 0,1 db. A to sa mi už stalo viackrát, okrem toho sa mi podarilo aj odpáliť subwoofer. Najlepšie na tom autíčku je, že všade chodí po vlastnej osi.
Ako taká improvizácia prebiehala? Inak ohľadom tých súťaží a hodnotenia, vedel by si ich čitateľom trochu priblížiť?
Improvizovať tak, že som dal iný zosilovať, ale podstatne slabší. A čo sa týka súťaží tak Db drag A bass racemá svoje pravidlá, ale tam sa nepozerajú príliš na výzor auta a inštaláciu, ale niektoré kategórie musia mať originál interiér. Na druhú stranu súťaž EMMA, tak tam pozerajú na všetko - čistotu, celkovú inštaláciu, ako to všetko vyzerá a aj db. Potom sa to všetko spočíta dokopy a ohodnotí.
Ako reagujú ľudia z okolia na tvoje auto?
Čo sa týka ľudí, ľúbi sa im to a keď to pustím, tak krútia hlavami, že nie som normálny, ale to je môj život, autohifi a rodina. A chystám ešte jeden projekt do Kia Ceed, čo mám, takže plánujem prerábať tri autá.
Takže v pláne je toho dosť. Na tom Ceed-ku chceš upraviť aj exteriér?
Áno, Kia sa bude upravovať aj z vonku a do vnútra pôjde autohifi.
Dostávame sa k záveru rozhovoru, Roman. Čím by si ho zakončil?
Rád by som sa poďakoval kamarátovi Ľubovi Jesenskému, ktorý mi strašne pomohol a aj mi pomáha a veľmi si to cením, lebo takých ľudí je strašne málo a on je správny človek. Vždy si vážim ľudí, ktorí mi pomohli.