Recenzie zákazníkov treba brať pri kúpe auta s veľkou vážnosťou
Medzi výhody presunu predaja tovarov a služieb do online priestoru môžeme určite zaradiť aj fakt, že napríklad nové auto si vieme cez e-shop kúpiť rovnako rýchlo a pohodlne ako keď si z internetu objednáme jedlo či oblečenie. Samozrejme, trochu žartujeme a preháňame, pretože investícia do nového vozidla je podstatne vyššia a náročnejšia než keď si objednávame jedlo na večeru. Princíp je však prakticky rovnaký. Aj pri iných e-shopoch či pri online donáškach si totiž často pozeráme recenzie zákazníkov. Spýtajte sa sami seba – ako často sa rozhodujete napríklad pri výbere reštaurácie na donášku práve podľa recenzií? Možno by to bolo vysoké číslo.
Prečo teda nie aj pri autách?
Obsah
Otázkou teda je, prečo by ste nemali podobný prístup aplikovať aj pri kúpe ojazdeného auta. Recenzie predsa najvierohodnejšie ukážu, ako skutočne daný predajca funguje. Ak si napríklad pozriete hodnotenia klientov Carvago, stále relatívne novej, no už úspešne etablovanej službe, ktorá prerazila s inovatívnou myšlienkou. Predajcov ojazdených áut sme už na Slovensku mali a máme, no Carvago sa to rozhodlo robiť trochu inak. Hodnotenia zákazníkov svedčia o to, že táto služba zvolila správny prístup. Samozrejme, pri rozhodovaní sa o tom, ktorého predajcu si vyberiete, nemôžete pozerať len a len na recenzie zákazníkov, sú však mimoriadne dôležité.
Čo si všímať v recenziách?
Ideálne je všímať si aj obsah samotných hodnotení klientov. Je pekné, ak vidíte od niekoho päť hviezdičiek s jedným komentárom, že to bolo perfektné, no také hodnotenie je pri rozhodovaní sa také užitočné. Rovnako by ste asi nemali veľmi prihliadať na recenzie možno aj fiktívnych klientov, ktorí dajú jednu hviezdičku z piatich, nenapíšu dôvod a je dosť pravdepodobné, že danú službu ani nevyužili. Všímajte si najmä detaily, ktoré opisujú jednotliví klienti. Z týchto detailov môžete čerpať, aby ste na konci urobili to najlepšie rozhodnutie. Zvlášť venujte pozornosť hodnoteniam týkajúcich sa spoľahlivosti a bezpečnosti predajcu, a taktiež tým, ktoré sa venujú komunikácii so zákazníkom. Získate cenný návod aj pre seba, a budete sa môcť lepšie rozhodnúť.
Preklad či originálna verzia?
Sú platformy či e-shopy, ktoré pôsobia na viacerých trhoch, nielen na Slovensku. Spomínané Carvago je dobrým príkladom, pretože pôsobí v šiestich krajinách, a teda aj zákazníkov nemá len od nás. Pre slovenského zákazníka je však pozitívne, že na jednom mieste nájde aj hodnotenia klientov z Poľska či Česka. V tomto prípade totiž platí, že „čím viac, tým lepšie,“ a čím viac recenzií, tým lepší a presnejší obraz si človek urobí. V tomto prípade celkovo platí, že ideálne je, aby pri hodnoteniach bol k dispozícii preklad do slovenčiny a aj originálna verzia, aby si potenciálny klient vedel bez ťažkostí pozrieť obe verzie a prípadne si ich porovnať, pokiaľ napríklad hovorí aj po poľsky.