R8 RWS bude prvý superšportiak od Audi s pohonom zadných kolies
Automobilka Audi je veľmi dobre známa výrobou áut s pohonom všetkých štyroch kolies. Vždy navrhuje autá a najmä hnacie ústrojenstvo tak, aby dokázala zvíťaziť či už v rally alebo iných súťažiach. Quattro (ako pohon všetkých štyroch kolies) bolo pre Audi tak dôležité, že "tuning" divízia bola predtým pomenovaná práve podľa tohto systému.
Kolesá a pohon všetkých štyroch kolies sú síce dôležité, nie sú všetko. Od roku 2000 vyhrala Audi 24 hodín Le Mans až 13 krát s pohonom zadných kolies, ktorý však patril k systému všetkých štyroch kolies a išlo o akýsi hybrid (z pohľadu hnacieho ústrojenstva). Automobilka však ešte nevyrobila žiaden čistokrvný superšportiak poháňaný výhradne zadnou nápravou. Teda až doposiaľ.
Audi Sport GmbH, teda divízia predtým známa ako Quattro, vytvorila model s označením R8 RWS, ktorý je (ako sa už zrejme domnievaš) poháňaný zadnou nápravou. R8 RWS má pod kapotou vidlicový desaťvalec (V10) o výkone 540 konských síl, pričom o radenie sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka.
Pokiaľ R8 RWS porovnáme s klasickou R8s, RWS je o 50kg ľahšie, pričom 100km/h dosiahne pri akcelerácií z 0km/h už za 3,7 sekundy! Najväčším rozdielom však nie je váha či zrýchlenie, ale práve prepínanie jazdných režimov, pričom vďaka nim Audi R8 RWS dokáže vykonávať kontrolovaný šmyk a ísť tak pohodlne do driftu. Audi plánuje vyrobiť len 999 kusov R8 RWS Coupe a Spyder, čo samozrejme zvýši cenu. Aký máš na tento počin od Audi názor?