Prieskum: Slováci nakupujú na internete impulzívnejšie ako ostatní Európania
![Nákup na internete](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/a2ad2a97-f613-40ac-9c74-09423e41c4c6/origin.jpg)
Slováci nakupujú v e-shopoch viac impulzívne a pre radosť ako ostatní obyvatelia európskych krajín. Najviac pritom podliehajú emóciám pravidelní zákazníci internetových obchodov. Podľa tradičného prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD, E-shopper barometer, nakupujeme bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu.
Až 41 % spotrebiteľov označilo svoj posledný nákup ako „náhly impulz“, čo je o 5 percentuálnych bodov viac ako európsky priemer. „Zákazníci, ktorí nakupujú na internete pravidelne, sa podľa prieskumu rozhodovali impulzívne až v polovici prípadov. Slováci nakupujú bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, Marketing a PR manager DPD SK.
Ak ale kupujeme tovar, ktorý má slúžiť dlhodobo, impulzívne správanie ide bokom a nákup si dôkladne premyslíme. Starostlivo zvažujeme najmä nákup bielej techniky a domácich spotrebičov, športových potrieb a elektroniky.
Nakupujeme pre radosť
Z prieskumu tiež vyplýva, že Slováci oproti Európanom omnoho radšej nakupujú na internete tovar, ktorý im prináša potešenie. Až 38 % ľudí spod Tatier nakupuje v internetových obchodoch pre radosť, pričom európsky priemer je 27 %. Najčastejšie tak Slováci nakupujú knihy, módu a hračky. Rutinné nákupy bežnej spotreby robí iba štvrtina respondentov.
![Nákup na internete](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/16e3ae59-babb-415c-a0c1-722a3dbc2d03/origin.jpg)
>Slováci - verní zákazníci e-shopov. Najvernejšími sú mileniáli
>Podľa prieskumu sú Slováci verní zákazníci a radi nakupujú na stránkach, s ktorými už majú skúsenosť. Pre štyroch z piatich (82 %) slovenských online nakupujúcich je samozrejmosťou nakupovať v internetových obchodoch, s ktorými majú skúsenosť.
>Najvernejší zákazníci sú pritom mileniáli, teda ľudia od 15 do 30 rokov. „Rastie tiež počet ľudí, ktorí pred nákupom už tovar vyhľadávajú priamo na svojej obľúbenej stránke, a nie cez vyhľadávače či cenové porovnávače. Podľa posledného prieskumu to je už viac ako polovica zákazníkov,“ hovorí Bačíková.