logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Porovnanie cien predvádzacích vozidiel s klasickými - prečo sa tak líšia?


Pri väčších investíciách, akou je napríklad aj kúpa auta, si ľudia dvakrát premyslia, pre ktorý model či výbavu sa rozhodnú. Otázka financií je pri menších rozpočtoch častokrát rozhodujúca, a tak siahajú po autách s nižšou výbavou alebo možnosťami, len aby mali svojho štvorkolesového priateľa priamo z továrne. 

Na druhej strane však stoja ľudia, ktorým nerobí problém zvoliť prémiový model s prémiovou výbavou, avšak so stovkami tisíc najazdených kilometrov. Vidina luxusnej značky zastiera nejasnú minulosť auta, a tak sa môže stať, že časom odhalia všetky poruchy spojené s opotrebovaním. Riešením sú v tomto prípade predvádzacie vozidlá, pri ktorých nemusíte mať obavu zo skrytých závad, a ešte k tomu o niekoľko percent lacnejšie v porovnaní s kusmi priamo z továrenskej linky. Pýtate sa prečo?

Predvádzacie vozidlá ako nové - prečo je to tak?

Predvádzacie vozidlá sa, pochopiteľne, využívajú na predvádzanie. Nie na predvádzanie sa bežných smrteľníkov pred svojim okolím, ale na predvádzanie predajcov, napríklad vo svojich showroomoch či na podujatiach a výstavách značky. To je zrejme najpodstatnejším rozdielom, ktorý tvorí samotnú cenu. Predvádzať sa pred svojím okolím môžete po ich kúpe akurát vy, pretože v snahe urobiť dojem na svojich zákazníkov bývajú zväčša v tých najatraktívnejších farbách s prémiovou výbavou. Najazdených majú často aj niečo okolo 100 km, spravidla nie viac ako 30 000 km.

Okrem toho si svojho potencionálne nového tátoša môžete vyskúšať na testovacej jazde a dostupný je prakticky okamžite.

Niekoľkonásobne nižšia cena

Nie je žiadnym tajomstvom, že cena predvádzacích vozidiel sa pohybuje podstatne nižšie oproti tým úplne novým. V niektorých prípadoch tak môže klesnúť aj o 40%, avšak na celkovú cenotvorbu vplýva viacero faktorov.

- Rok výroby - Na predvádzanie sa využívajú modely zväčša nie staršie ako 3 roky. Natrafiť môžete samozrejme aj na staršie, ale s pribúdajúcimi rokmi cena, pochopiteľne, ešte väčšmi klesá. Zárukou však ostáva, že aj po pár rokoch je auto v dokonalom technickom stave, udržiavané v autorizovanom servise.

- Počet najazdených kilometrov - Pri nastavovaní ceny rozhoduje aj počet najazdených kilometrov. Je predsa rozdiel, keď auto prešlo len niečo málo cez 100 km s cenou 47 850 €, pričom ten istý model v rovnakej prémiovej výbave s automatickou prevodovkou a počtom najazdených kilometrov takmer 8 tisíc nájdete za cenu nižšiu o 6 tisíc €. Okrem úplne nových áut sa tak líšia predvádzacie vozidlá cenovo aj medzi sebou a voľba teda závisí od vašich priorít a rozpočtu. Rozdiely možno pozorovať aj pri vozidlách a elektrickým pohonom. Základnú výbavu modelu IONIQ od Hyundai zoženiete od 35 490€, na rozdiel od predvádzacieho modelu s prémiovou výbavou, ktorého cena klesla na 33 990€ s najazdenými 150 kilometrami. A to sa už oplatí!

Nízka cena a perfektný stav vozidla lákajú spotrebiteľov čoraz viac. Ponuka predajcov je v súčasnosti takmer neobmedzená, a tak môžete mať svoj vysnívaný model už zajtra!