Ponuka áut s dieselovým motorom dominuje, výrazne narastať by už ale nemala

Škoda
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Alternatívnym pohonom slovenskí motoristi ešte neprišli na chuť

Ponuka jazdených áut s dieselovým motorom je na Slovensku už tradične najširšia. Inak tomu nebolo ani vo februári, v ktorom síce výber oproti minulým dvom mesiacom vzrástol len minimálne, ale diesele aj tak tvorili až 70 % z inzerovaných vozidiel. Naopak ekologickejšie alternatívne pohony Slovákov ešte stále nelákajú. Vo februári tvorili iba 2,5 % ponuky. Počet jazdeniek, ktoré v minulom mesiaci inzerovali predávajúci na Slovensku, klesol oproti minulému mesiacu o 3 300 kusov. Dôvodom je menší počet dní v mesiaci. Tieto výsledky vyplynuli z pravidelnej analýzy spoločnosti AAA AUTO, ktorá trh s ojazdenými automobilmi kontinuálne monitoruje a robí jeho hodnotenie.

Na Slovensku, rovnako ako aj v ostatných krajinách Vyšehradskej štvorky, prevládali v ponuke počas minulých troch mesiacov autá na dieselový pohon nad tými benzínovými. Najvyrovnanejší pomer ponuky bol v Maďarsku, kde v minulom mesiaci benzínové motory strácali iba tri percentá. Potom nasledovalo Poľsko a Česká republika. Najväčší rozdiel medzi benzínom a dieselom bol na Slovensku, až 42 %. „Ponuka dieselov je na Slovensku vysoká, až 70 %. Dalo by sa teda povedať, že trh je nimi dostatočne nasýtený. V súvislosti so zavedením zákazov vjazdu dieselových vozidiel do nemeckých miest teda nepredpokladáme, že príde k raketovému nárastu dovozu áut na tento pohon. V zásade vidíme na Slovensku v súčasnej dobe tri trendy – mierne zvýšenie dovozov lacnejších, viac ojazdených a starších dieselov hlavne z Nemecka, zároveň však celkové mladnutie a zvyšovanie kvality dieselových automobilov ponúkaných na slovenskom trhu a rastúci záujem o benzínové zánovné vozidlá, ktorý registrujeme v predajných štatistikách našej značky Mototechna,“ komentuje aktuálnu situáciu s vozidlami na naftu prevádzkový riaditeľ medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.

Top 10 najinzerovanejších jazdeniek vo Februári

Naopak ekologicky šetrnejším hybridným či elektrickým pohonom slovenskí motoristi ešte neprišli na chuť tak, ako je tomu napríklad v Nórsku, kde nákupy elektrických áut predstavujú až polovicu zo všetkých pohonov. Na Slovensku tvorili v minulom mesiaci autá na alternatívny pohon iba 2,5 % zo všetkých ponúkaných vozidiel. Podobne sú na tom aj ostatné krajiny Vyšehradskej štvorky. Úplne najmenej ich inzerovali maďarskí predávajúci - len 1,8 % zo všetkých ponúkaných áut. Potom nasledovali slovenskí, českí a poľskí motoristi, u ktorých ponuka vozidiel na alternatívny pohon tvorila 7,5 % z inzerovaných áut.

Najčastejší nájazd kilometrov ponúkaných áut sa oproti minulému mesiacu nezmenil, zostal na 160 000 km, naopak najčastejší vek klesol asi o 5 týždňov na 8,6 rokov. Najponúkanejšou jazdenkou v minulom mesiaci bol už tradičný víťaz tohto rebríčka – Škoda Octavia. Druhý bol Volkswagen Passat a na tretie miesto postúpila Škoda Fabia, ktorá predbehla Volkswagen Golf. Najviac jazdeniek už tradične ponúkali predajcovia v Trenčianskom kraji (10 489). Inzerované autá boli aj najmladšie (3,3 roka) a mali najnižší počet najazdených kilometrov (75 000 km). Ich kvalite samozrejme zodpovedala aj najčastejšie inzerovaná cena, ktorá bola najvyššia. Naopak najmenej jazdeniek inzerovali predajcovia v Trnavskom kraji, len 4 288. Najčastejší nájazd bol 170 000km a vek 9,5 roka.