Po jazdených kabrioletoch sa obzerajú stále mladšie ročníky
Najčastejšie kupujú značky Peugeot
Posledné roky prichádza leto stále skôr a s pekným počasím sa na cestách objavujú aj kabriolety, ktoré k tomuto ročnému obdobiu neodmysliteľne patria. Počtom áut v tejto kategórii síce stále nemôžeme konkurovať krajinám v Stredomorí, ktoré majú väčšinu roka slnečné počasie, ale aj slovenskí motoristi čoraz viac podliehajú ich kúzlu. V tomto roku výrazne vzrástla obľuba tejto karosérie hlavne u mladých do 34 rokov. Vyplýva to z predajných štatistík siete autocentier AAA AUTO.
„Obľuba kabrioletov v stredoeurópskom regióne rastie. Z krajín Vyšehradskej štvorky sledujeme najväčší záujem o kabriolety v Českej republike, Slovensko je na druhej priečke, naopak najnižšej obľube sa tešia v Poľsku. Tento typ karosérie na Slovensku v tomto roku najviac láka mladých ľudí vo veku od 25 do 34 rokov, pričom ich je z celkového počtu až 36 percent. Vlani si kabriolety zaobstarávali až z jednej tretiny vodiči vo veku od 45 do 54 rokov. So zmenou vekovej skupiny, ktorá si tieto automobily kupuje, súvisí aj pokles priemernej ceny. Mladší vodiči totiž viac zohľadňujú cenu automobilu a nevadí im investovať čas do následnej starostlivosti,“ vysvetľuje generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
>Slovenskí motoristi tento rok rovnako ako aj vlani najčastejšie siahajú po značke Peugeot, na druhom mieste je Volkswagen. Z modelov je najobľúbenejší Peugeot 206, nasledovaný vyššou verziou - Peugeotom 307. Oproti vlaňajšku motoristi siahajú viac po silnejších motoroch, minuloročnú 1.6-tku nahradil objem 2.0. Aj napriek vyše 30 % nárastu záujmu o automatickú prevodovku, stále dominuje predajným štatistikám manuál. U kabrioletov výrazne vedie benzínový pohon, keďže takmer 70 % predaných vozidiel malo spaľovací motor. Z farebnej škály prevláda záujem o striebornú farbu, ktorá vystriedala vlaňajšiu najžiadanejšiu – modrú. Následne je na druhom mieste čierna a po nej červená.