AUTORIDE

Nový sedan značky ŠKODA pre indický trh sa volá SLAVIA

Nový sedan značky ŠKODA pre indický trh sa volá SLAVIA
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Martin  

Druhý sériový model, po vozidle KUSHAQ v rámci projektu INDIA 2.0, v ktorom je spoločnosť ŠKODA AUTO zodpovedná za indický subkontinent, sa volá SLAVIA. Nový sedan v segmente A0 tak pripomína začiatky automobilky. Od roku 1896, teda rok po založení spoločnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodným názvom SLAVIA úspešne predávať svoje prvé vlastné bicykle. Nová ŠKODA SLAVIA tak opäť predstavuje začiatok novej éry, tentoraz na indickom trhu. Sedan, ktorý bude v Indii predstavený ešte v tomto roku, tak na tamojšom trhu doplní veľmi pozitívne hodnotené vozidlá OCTAVIA a SUPERB.

Zac Hollis, vedúci ŠKODA AUTO India, hovorí: „ŠKODA má bohatý medzinárodný odkaz presahujúci 125 rokov. Názov SLAVIA reprezentuje počiatky úspešného príbehu, v ktorom sa ŠKODA AUTO stala jednou z najúspešnejších automobiliek. Tento tradičný názov tak opäť predstavuje začiatok novej éry značky ŠKODA, tentoraz na indickom trhu. SLAVIA bude stelesnením perfektnej kvality spracovania, spoľahlivosti a zážitku z jazdy. Na indickom trhu chceme výrazne rásť a SLAVIA zohrá v splnení tohto cieľa kľúčovú úlohu."

ŠKODA SLAVIA je po SUV KUSHAQ, ktoré bolo predstavené na jar, druhým modelom značky ŠKODA špeciálne vyvinutým pre Indiu. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovedá spoločnosť ŠKODA AUTO za všetky aktivity koncernu Volkswagen na indickom trhu. Tento projekt zahŕňa modelovú ofenzívu celkom štyroch nových kompaktných vozidiel. Vozidlá KUSHAQ, SLAVIA a dva modely značky Volkswagen sú postavené na platforme MQB-A0-IN, ktorú ŠKODA špeciálne upravila pre potreby indického trhu. Samotná výroba bude až na 95 % lokalizovaná.

Názov SLAVIA odkazuje na začiatky spoločnosti ŠKODA AUTO. V roku 1895 začínali zakladatelia spoločnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladej Boleslavi najprv s opravami bicyklov. Čoskoro potom navrhli vlastné bicykle a od roku 1896 ich úspešne predávali pod značkou SLAVIA. Meno nového sedanu určeného pre indický trh je poctou počiatkom spoločnosti ŠKODA AUTO. Kým ŠKODA KUSHAQ vychádza z indických tradícií, SLAVIA symbolizuje úzke prepojenie indoeurópskej tradície a českej a indickej kultúry.

Bicykle vyrábané v Mladej Boleslavi pod obchodným názvom SLAVIA boli na začiatku 20. storočia zárukou spoľahlivosti, cenovej dostupnosti a vynaliezavosti. Tieto vlastnosti charakterizujú aj dnes Simply Clever filozofiu značky ŠKODA. Meno SLAVIA sa taktiež skoro stalo synonymom kvality a inovácie. Rovnaké označenie sa ujalo aj pre motocykle, predstavené Laurinom a Klementom v roku 1899. Po viac ako 120 rokoch stelesňuje tieto ideály nová ŠKODA SLAVIA a v Indii skvele dopĺňa modely OCTAVIA a SUPERB, ktoré si tu za posledných dvadsať rokov získali uznanie. Nový sedan SLAVIA bude elegantný, výkonný a bezpečný, ako indickí zákazníci od značky ŠKODA očakávajú.

Rok 2021 je pre ŠKODA AUTO v Indii rokom expanzie. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoja štyroch nových modelov (2 modely ŠKODA a 2 modely Volkswagen). Napriek pandémii Covid-19 má nová ŠKODA KUSHAQ za sebou úspešný štart. Od uvedenia na trh v júli 2021 registruje automobilka už viac ako 10.000 objednávok. Vďaka novému vozidlu SLAVIA sa v Indii očakáva výrazný nárast predaja. Indický trh zohráva v rastovej stratégii značky ŠKODA významnú úlohu.

ŠKODA AUTO orientovala vývoj modelov KUSHAQ a SLAVIA v Indii na rýchlo sa meniace očakávania indických zákazníkov, pre ktorých sú dôležité najmä náklady, dojazd a komfort. Zároveň ŠKODA AUTO investuje v Indii do rozširovania dílerskej siete: v súčasnosti je česká značka zastúpená vo viac ako 100 mestách so 165 predajnými a servisnými miestami. Do konca roka 2022 sa počet pobočiek zvýši na 225.