Nový inteligentný osobný asistent od BMW bude reagovať na oslovenie „Hej, BMW!”
Spoločnosť BMW Group pripravuje revolúciu v zážitku z radosti z jazdy. Prinesie ju nový Inteligentný osobný asistent BMW (BMW Intelligent Personal Assistant). Od marca 2019 pribudne na palubu digitálny spoločník, ktorý bude reagovať na oslovenie „Hej, BMW!” Odštartuje sa tak nová epocha, v ktorej vodič dokáže ovládať viacero funkcií vozidla jednoduchými hlasovými povelmi.
Mníchov/San Francisco. Spoločnosť BMW Group pripravuje revolúciu v zážitku z radosti z jazdy. Prinesie ju nový Inteligentný osobný asistent BMW (BMW Intelligent Personal Assistant). Od marca 2019 pribudne na palubu digitálny spoločník, ktorý bude odpovedať na oslovenie „Hej, BMW!” Odštartuje sa tak nová epocha, v ktorej vodič dokáže ovládať viacero funkcií vozidla jednoduchými hlasovými povelmi.
Do budúcnosti sa počíta s tým, že osobný asistent bude vodičovi k dispozícii aj prostredníctvom hlasových pokynov vydaných prostredníctvom domácich reproduktorov, prípadne cez mobilný telefón. Očakáva sa, že systém bude kompatibilný aj s ostatnými hlasovými asistenčnými službami, ktoré sa stávajú súčasťou čoraz rýchlejšie rastúceho digitálneho prostredia. Schopnosti osobných asistentov budú stále komplexnejšie. Prispeje k tomu aj prepojenie so systémom BMW Open Mobility Cloud a využívanie umelej inteligencie.
O neustálu aktualizáciu a rozširovanie schopností a služieb sa postarajú na diaľku zasielané aktualizácie softvéru Remote Software Upgrade dostupné pre vozidlo ako aj pre mobilné telefóny. Dieter May, Senior Vice President Digital Products BMW Group, vraví: „Inteligentný osobný asistent BMW dopĺňa nový operačný systém BMW Operating System 7.0 a vytvára úplne novú digitálnu formu interakcie s vaším vozidlom značky BMW, ktorá pretvorí celý zážitok z jazdy.”
BMW získa digitálneho spoločníka.
Inteligentný osobný asistent BMW sa naučí zvyky a správanie vodiča a následne ich bude používať v správnom kontexte. Pomáha vodičovi, učí sa jeho preferencie a je kompletne schopný prispôsobiť sa jeho potrebám ako sú napríklad vyhrievanie sedadiel či najčastejším navigačným cieľom („Odvez ma domov”). Výnimočnou črtou v porovnaní s ostatnými konkurenčnými digitálnymi asistentmi je možnosť dať digitálnemu spoločníkovi meno (napríklad „Charlie” alebo „Joy”), čím sa vytvorí bližší a osobnejší vzťah.
Okrem prijímania vodičových povelov je asistent pripravený aj na nezáväznú konverzáciu („Hej, BMW, aký je zmysel života?”). Pozná aj všetky funkcie vozidla a na požiadanie je schopný ovládať ich. Po vyslovení povelu „Hej, BMW, je mi zima!”, dokáže Inteligentný osobný asistent BMW primerane nastaviť teplotu v interiéri vozidla. Vzhľadom na to, že už aj aktuálna verzia si dokáže zapamätať obľúbené nastavenia, spolu s vývojom technológie sa do budúcna ráta s ďalším rozširovaním schopností a možností nastavení.
S každým vysloveným povelom, vykonanou zmenou nastavenia a s každou položenou otázkou bude asistent pracovať čoraz lepšie. Základnou bázou pre všetky tieto služby bude prenosný digitálny profil vodiča – BMW ID. Tento profil prepojí vozidlo, vodiča a digitálny svet.
Vždy poruke: digitálny expert BMW.
Príchod Inteligentného asistenta BMW znamená, že na palube je vždy prítomný profesionálny špecialista na vozidlá značky BMW. Dokáže vysvetliť spôsob fungovania mnohých prvkov výbavy („Ako funguje Asistent diaľkových svetiel?”), poskytuje informácie o aktuálnom stave („Máme dosť oleja?”) a pomáha odpovedať na otázky („Mám nejaké varovania?”). Pozná obľúbené nastavenia vodiča a podľa nich vie aktivovať viacero funkcií, ktoré zvýšia jeho pohodlie.
Napríklad pokyn „Hej, BMW, cítim sa unavene!”, spustí relaxačný program, ktorý, okrem iného, nastaví úroveň osvetlenia, hudbu a teplotu tak, aby sa vodič cítil sviežejší. V budúcnosti dokáže asistent poskytnúť rady na úspornú jazdu či predvídať a v prípade potreby vystríhať vodiča. Dokáže varovať vodiča pred hroziacimi problémami („Tlak v pneumatikách je nízky”), pripomenúť mu servisné prehliadky, prípadne bez ďalších prieťahov zabezpečiť návštevu servisu.
Dokonalý spolujazdec.
V skratke, je to ideálny spolujazdec, ktorý dokáže byť užitočný aj počas každodenného jazdenia („Hej, BMW, vyhľadaj najbližšiu čerpaciu stanicu na trase”). Pre zjednodušenie navigácie mu vodič môže dovoliť prístup ku kalendáru a ku kontaktom. Asistent tak dokáže naplánovať trasu, pripomenúť čas odchodu a upraviť ho podľa aktuálnej dopravnej situácie či nájsť parkovacie miesto v blízkosti cieľa.
Asistent si taktiež vie zapamätať dôležité poznámky o najčastejšie navštevovaných miestach. Integrácia asistenta do systémov Microsoft Office 365 a Skype for Business mu umožní pripojiť sa na základe požiadaviek vodiča do telekonferencií či čítať maily. Vozidlo značky BMW sa tak premení na hlasom ovládanú mobilnú kanceláriu. Okrem toho všetkého sa môže Inteligentný osobný asistent BMW premeniť aj na špecialistu na zábavu.
To znamená, že dokáže okamžite identifikovať aktuálnu skladbu v rádiu či vyhľadať hudobnú stanicu podľa požadovaného druhu hudby („Prosím, zahraj mi vážnu hudbu!”).
Príchod do vozidiel BMW od marca 2019.
Inteligentný osobný asistent BMW bude v základnej verzii s hlasovým ovládaním v 23 jazykoch dostupný na vybraných trhoch od marca 2019. V USA, Nemecku, Veľkej Británii, Taliansku, Francúzsku, Španielsku, Švajčiarsku, Rakúsku, Brazílii, Japonsku a (od mája 2019) v Číne. V týchto krajinách poskytne Inteligentný osobný asistent BMW prirodzenejšie hlasové ovládanie spojené s ďalšími funkciami ako vyhľadávanie zaujímavých bodov na trase, počasie či hudba.
Osobný asistent bude dostupný pre modely vybavené novým operačným systémom BMW Operating System 7.0 a tvorí súčasť výbavy Live Cockpit Professional (6U3). Rozsah funkcií sa dá rozšíriť balíkom Connected Package Professional. Osobný asistent sa bude k dispozícii na objednanie už od novembra 2018 do nového modelu BMW radu 3 a počas prvých troch rokov bude bezplatný.
Od marca 2019 dostanú zákazníci nových modelov BMW X5, Z4 a BMW radu 8 vybavených novým operačným systémom BMW Operating System 7.0 možnosť aktualizovať si plnú verziu digitálneho asistenta prostredníctvom služby Remote Software Upgrade, pričom na tento úkon nemusia navštíviť svojho predajcu.