AUTORIDE

Nový Hyundai i30 N – vylepšený pre maximálnu radosť z jazdy

Hyundai i30 N
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis  

Spoločnosť Hyundai Motor predstavuje nový model i30 N, ktorý prichádza s vylepšeným dizajnom, s novou mokrou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT (so spojkami v olejovom kúpeli), s novými pokročilými asistenčnými systémami a s bezpečnostnými prvkami, ktoré prinesú vodičom ešte intenzívnejšie zážitky bez ohľadu na to, či budú jazdiť na cestách alebo na okruhoch. Vďaka viacerým novým prvkom, ktoré zlepšujú jazdné vlastnosti v každodennej premávke aj pri vysoko dynamickej jazde, je nový model i30 N športovým vozidlom na každý deň.

Keď sa v roku 2017 predstavil model i30 N, bolo to prvé sériovo vyrábané vysoko výkonné vozidlo značky Hyundai. Odvtedy sa z neho v Európe predalo už viac ako 25 000 kusov a doteraz predávaný hot hatch získal množstvo ocenení, vrátane ocenenia Športové vozidlo roka 2018 od nemeckého časopisu Auto Bild. Modely Hyundai N inšpirovali aj komunitu fanúšikov známu ako N-tuziasti.

Nový model i30 N stavia na úspechu svojho predchodcu. Spolu s viacerými úpravami dizajnu a jazdných vlastností sa do výbavy dostalo aj viac ľahkých materiálov, čo sa odzrkadlilo aj na lepšej ovládateľnosti a vyššej obratnosti vozidla.

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N bude dostupný v dvoch karosárskych verziách hatchback a fastback.

Od svojho debutu na trhu v roku 2017 získal originálny vysokovýkonný automobil Hyundai N množstvo vynikajúcich hodnotení a ocenení. Vodiči, ktorí hľadajú maximálnu zábavu za volantom na ceste aj na trati, majú teraz s novým Hyundai i30 N ešte širšie spektrum výkonových a dizajnových prvkov,” povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a šéf produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor. „Najmä nový dizajn, nové kolesá, N Light Seats (pozn. sedadlá) a nová osemstupňová dvojspojková prevodovka mokrého typu robia zážitok z Hyundai N športovejším a pohodlnejším viac ako kedykoľvek predtým.

Vylepšený dizajn exteriéru zameraný na dynamický výkon

Dizajn nového modelu i30 N možno popísať troma slovami: výkon, emócie, vyžarovanie. Okrem štýlových prvkov sa zmeny modelu i30 N zamerali na výkon. Každý dizajnový prvok vznikal so zameraním na dynamický výkon: vzhľad nového modelu i30 N ukazuje, že bol prirodzene zrodený pre okruhy.

Na prednej časti sa znak N nachádza na širokej stredovej mriežke chladiča. Jej špecifický ostrý vypletaný dizajn divákovi pripomenie krídla lietadla a prešla tiež úpravami pre čo najlepšie chladenie motora. Logo N logo tvorí aj súčasť krytov nábojov kolies.

Medzi ďalšie dizajnové vylepšenia patria napríklad aj nové LED svetlomety s denným svietením (DRLs) v tvare „V“. Okrem toho, vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré vytvárajú aerodynamickú clonu, aby sa upravil tok vzduchu a zmenšili sa turbulencie v blatníkoch.

Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s nezameniteľným trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výsostne vysoko výkonného modelu i30 N dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka.

Forma nasleduje funkčnosť, preto dizajn nového modelu i30 N spôsobuje, že vozidlo vyzerá dynamicky, aj keď stojí. Zmysluplné a energetické, pripravené vyraziť na cesty aj na okruhy.

Nový model i30 N ponúka sedem farieb exteriéru vrátane špeciálnej modrej farby Performance Blue vyhradenej exkluzívne pre modely Hyundai N.

Exteriérové farby:

- modrá Performance Blue- biela Polar White- červená Engine Red- červená Sunset Red- sivá Shadow Gray- tmavosivá Dark Knight- čierna Phantom Black

Súčasť štandardnej výbavy nového modelu i30 N tvoria aj 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. V prípade verzie Performance Package (viac nižšie), ktorá sa vyznačuje viacerými dizajnovými zmenami, sú to 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin. Odľahčené a upravené disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi boli vytvorené tak, aby znížili množstvo neodpruženej hmoty a zvýšili tuhosť. Výsledkom je, že 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vážia dovedna o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich matná tmavá sivá farba vytvára kontrast k červeným N brzdovým strmeňom s logom N a podčiarkuje športové naladenie vozidla. Nový model i30 N s balíkom Performance Package dostal aj vysoko výkonné pneumatiky Pirelli P-Zero vyvinuté špeciálne pre model i30 N, zatiaľ čo štandardná verzia využíva pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Dizajn interiéru spája vozidlo s vodičom

Interiér nového modelu i30 N sa zameriava na prepojenie vodiča s vozidlom a to na všetkých styčných plochách. Analógová prístrojová doska obsahuje aj prvky ako aktívne variabilné LED červené pole, ktoré sa mení v závislosti od teploty motorového oleja ako aj indikátor momentu preradenia, ktorý vodičovi ukazuje ideálny moment na zmenu prevodového stupňa. Do nového modelu i30 N sa dodávajú aj vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant.

Nový Hyundai i30 N má v oboch karosárskych verziách aj kovové športové pedále a modré prešívanie Performance Blue. Novinkou tohto modelu sú aj bezpečnostné pásy s modrým prešívaním s prvkami Performance Blue.

Interiér sa dodáva v čiernej farbe Black s čalúnením látkou alebo umelým semišom a s kožou čalúnenými sedadlami.

Odľahčené sedadlá N Light Seats

Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou N Light Seats, čo sú odľahčené, vysoko výkonné predné sedadlá. Tieto výnimočne navrhnuté jednodielne vysoko výkonné športové sedadlá sú o 2,2 kg ľahšie ako štandardne dodávané sedadlá. Výrazné bočnice poskytujú vynikajúcu bočnú oporu.

Odľahčené sedadlá N Light Seats sú potiahnuté prémiovou kožou a alkantarou, dodávajú sa s modrým prešívaním Performance Blue a s logom N na zabudovanej opierke hlavy, čo zvyšuje pocit vysokej kvality.

Vylepšený motor prináša ešte intenzívnejší športový zážitok

Nový model i30 N poháňa 2,0-litrový prepĺňaný benzínový motor spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), alebo - prvý raz - s novou 8-stupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou N DCT.

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW (250 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový model i30 N sa môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance Package. V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm.

Motor s výkonom 206 kW (280 k) poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie pre viac zábavy na cestách aj na trati. Motor s plochou výkonovou krivkou sa vyznačuje tým, že viac krútiaceho momentu a výkonu dodáva pri nižších otáčkach a tak pri každodenných jazdných situáciách využíva viac z potenciálu motora. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach.

Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h a nový model i30 N s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy, resp. o 3%.

Nový Hyundai i30 N je tiež vybavený paletou vysokovýkonných funkcií a prvkov vrátane ako sú automatický medziplyn Rev Matching, asistent rozjazdu Launch Control, zadná priečna výstuha a pod.

S prevodovkou N DCT je jazda v novom modeli i30 N ešte zábavnejšia

Nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT obsahuje viacero vysoko výkonných prvkov a vďaka tomu poskytuje nový model i30 N ešte viac potešenia z jazdy. Prevodovka N DCT využíva na chladenie svojich spojok olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Táto nová prevodovka bola vytvorená tak, aby poskytla strhujúci zážitok z manuálnej prevodovky s komfortom automatickej prevodovky. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom alebo prostredníctvom voliča prevodovky. Páčky umožňujú vodičovi radiť rýchlosti bez toho, aby zložil ruky z volantu, čo prináša ešte športovejší zážitok. Ak by sa vodič rozhodol pre radenie prostredníctvom voliča, tak ten mu poskytne športovú logiku radenia: na radenie smerom nadol sa radí potlačením dopredu, smerom nahor sa potiahne dozadu.

Prevodovka N DCT poskytuje tri nové funkcie N Performance, čo ponúka viac zábavy z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie výkon, ktorý vodičovi zaručene vyčarí úsmev na tvári. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.

N Grin Control System

Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.

Jazda a ovládateľnosť

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N má elektronickú reguláciu odpruženia Electronic Controlled Suspension (ECS). Zmenou prešlo aj naladenie tlmičov a riadenia, vďaka ktorým sa zlepšila ovládateľnosť vozidla s oboma typmi prevodoviek.

Zákazníci, ktorí si vyberú verziu s balíkom Performance Package, dostanú aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál N Corner Carving Differential, elektronicky riadený diferenciál (eLSD). Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony.

Zníženie hmotnosti, ktoré priniesli vysoko výkonné sedadlá N Light Seats a 19-palcové kované disky z ľahkých zliatin, sa prejavilo v lepšom výkone a ovládateľnosti ako aj vo svižnejších jazdných vlastnostiach.

Bezpečnosť

Nový model i30 N dostal viacero vylepšení vrátane väčšieho počtu prvkov aktívnej bezpečnosti a asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense.

Autonómne núdzové brzdenie dokáže identifikovať už aj chodcov (FCA-P). Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu aj v prípade, ak sa vozidlo pred ním začne posúvať ku kraju cesty. Karosárska verzia hatchback nového modelu i30 N s prevodovkou N DCT sa na požiadanie dodáva aj s funkciou Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R), ktorá dokáže aktivovať brzdy, aby zabránila kolízii pri zmene jazdného pruhu počas jazdy. Podobne aj Systém na upozornenie na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA), ktorý je k dispozícii aj v prípade hatchbacku s N DCT, môže aktivovať brzdy, ak je zistená prekážka priamo za vozidlom počas cúvania, napríklad pri výjazde z parkovacieho miesta.

Bezpečnostné prvky Hyundai SmartSense:

[NOVINKA] Autonómne núdzové brzdenie teraz aj s detekciu chodcov (FCA-P)[NOVINKA] Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA)[NOVINKA] Systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW) (iba hatchback)[NOVINKA] Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R) (iba DCT, iba hatchback)[NOVINKA] Výstraha na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCW) (iba hatchback)[NOVINKA] Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) (iba DCT, iba hatchback)

Ďalším bezpečnostným prvkom je e-call, ktorý kontaktuje záchranné zložky pri stlačení tlačidla alebo automaticky pri aktivácii airbagov v aute.

Technológie & Konektivita

Nový model i30 N obsahuje aj Performance Driving Data System s vylepšenou grafikou pre jednoduché používanie, ktorý slúži na monitorovanie a zlepšovanie schopností vodiča počas jazdy na okruhu. Tento systém zaznamenáva a zobrazuje údaje z jazdy vrátane informácií o výkone, krútiacom momente a o plniacom tlaku turbodúchadla. Obsahuje aj meranie času na kolo a zrýchlenia, čo sa zíde počas jazdy na okruhu.

Nový model i30 N sa na požiadanie dodáva s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom a s rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto. Vynovená špičková a technologicky prepracovaná služba Bluelink ponúka zákazníkom automobilky Hyundai širokú paletu benefitov a služieb vrátane Online plánovania trasy, Navigácie na poslednom úseku, informácií o parkovaní či nové Užívateľské profily.

Technické údaje

Nový i30 N

Nový i30 N s Performance Package

Motor

2,0 T-GDi

2,0 T-GDi

Prevodovka

6 MT

6 MT alebo N DCT

Výkon

184 kW (250 k)

206 kW (280 k)

Max. krútiaci moment

353 Nm

392 Nm

Max. rýchlosť (km/h)

250

250

Nový model i30 N bude na Slovensku dostupný počas úvodných mesiacov roka 2021.