logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Netradičné umiestnenie výfukového potrubia McLarenu umožnilo navýšiť výkon. Ako?


McLaren si v prípade modelu 600LT dal naozaj záležať na detailoch, no nielen detailov týkajúcich sa karosérie či interiéru, ale aj detailov týkajúcich sa konečných parametrov. Na tie si totiž v prípade áut akými je aj McLaren 600LT výrobcovia naozaj musia dať záležať, keďže každý kilogram váhy dokáže ubrať niekoľko stotín pri zrýchlení či celkovom čase na trati.

V tomto prípade sa McLaren rozhodol umiestniť výfukové potrubie netradičnejšie, a to tak, že jeho zakončenie smeruje nahor a zároveň je umiestnené ešte pred zadným krídlom. Keďže model 600LT má motor umiestnený uprostred, výfukové plyny by v prípade štandardného umiestnenia výfukového potrubia museli putovať až k zadnému nárazníku.

Vďaka umiestneniu výfuku na zadnej časti a smerujúceho nahor McLaren zjednodušil výfukový systém a zároveň znížil hmotnosť. Jason Fenske z Engineering Explained si posvietil na to, aké ďalšie benefity týmto McLaren získal.

1. Nižšia váha a jednoduchší výfukový systém

Vďaka umiestneniu výfuku nahor, ako už bolo spomenuté, McLaren znížil hmotnosť a zároveň učinil výfukový systém v prípade modelu 600LT oveľa jednoduchší než v prípade 570S. Umiestnenie výfuku nahor okrem toho vyzerá skvele!

2. Nižší spätný tlak

Umiestnenie výfuku v podaní 600LT taktiež znamená nižší spätný tlak. Navyše vďaka tomuto umiestneniu výfukové vývody nenarušujú prúdenie vzduchu a McLaren tak mohol použiť väčší difuzor na vytvorenie väčšieho prítlaku.

3. Lepšie chladenie

Čo v prípade, ak začne pršať? Zrejme by išlo o poriadnu blamáž, ak by si na tomto McLaren nedal záležať, a práve preto výfukové potrubie obsahuje štrbiny, ktoré zachytávajú dažďovú vodu.

Zadné krídlo je taktiež chránené pred výfukovými plynmi keramickou vrstvou, takže neprichádza v úvahu, aby sa časom opotrebovalo, hoci s autom ako je McLaren 600LT zrejme väčšina majiteľov nebude jazdiť na dennej báze.

Celé video si môžeš pozrieť tu: