Najinzerovanejším jazdeným SUV na Slovensku je BMW X5, v Česku Škoda Yeti
Čoraz viac Slovákov túži po vozidlách SUV, čomu zodpovedá aj rastúca ponuka jazdených vozidiel z tohto segmentu. Je zaujímavé, že v porovnaní so susedným Českom či Poľskom, na Slovensku inzerujúci ponúkajú luxusnejšie a drahšie terénne autá. Kým v Slovenskej republike bolo v marci 2018 najinzerovanejším vozidlom v tejto kategórii BMW X5, v Českej republike dominovala Škoda Yeti a v Poľsku pre zmenu Nissan Qashqai. Celkovo si mohli Slováci minulý mesiac vyberať z väčšieho počtu inzerovaných vozidiel, ako vo februári. Vyplýva to z pravidelnej analýzy siete autocentier AAA AUTO, ktorá trh s ojazdenými automobilmi kontinuálne monitoruje a vyhodnocuje.
>V marci bola na trhu širšia ponuka vozidiel
>Počas minulého mesiaca v porovnaní s februárom na Slovensku celkovo vzrástol počet inzerovaných vozidiel o takmer 6 tisíc. V ponuke jazdených áut je stále viac dieselových vozidiel ako benzínových. Dieselov bolo v inzercii počas marca zhruba dvojnásobne viac ako benzínov. „Na Slovensku však v poslednom období registrujeme zvýšený záujem ľudí aj o zánovné benzínové autá, čo nám potvrdzujú aj predajné štatistiky spoločnosti Mototechna. Vo všeobecnosti sa zachovalé autá na benzínový pohon medzi Slovákmi tešia čoraz väčšej obľube. Ide predovšetkým o vozidlá so slovenským pôvodom, ktorým ľudia dôverujú viac, ako tým z dovozu,“ komentuje situáciu na trhu generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. Z údajov marcovej inzercie vyplýva, že najčastejší nájazd kilometrov bol na úrovni necelých 174 000 km a najčastejší vek vozidiel dosiahol 9,6 roka. Najčastejšia cena inzerovaných áut bola v marci tesne pod hranicou 5 500 eur.
>V SR jednotkou BMW X5, v ČR Škoda Yeti
>Predaje a ponuka jazdeniek v stredoeurópskom regióne potvrdzujú, že sú tu čoraz viac „v kurze“ vozidlá SUV. Keď sa pozrieme na susedné krajiny, v porovnaní s Českom a Poľskom, u nás inzerujúci ponúkajú v rámci tejto kategórie luxusnejšie a tým aj drahšie vozidlá. Zatiaľ čo na Slovensku bolo v marci najinzerovanejším SUV-čkom BMW X5, v Česku dominovala Škoda Yeti a v Poľsku pre zmenu Nissan Qashqai. Spomínaný model Yeti od Škody na Slovensku dokonca ani nefiguruje v prvej desiatke ponúkaných vozidiel SUV a Qashqai od Nissanu je v SR až na desiatom mieste inzerovaných áut. „Na margo obľúbenosti vozidiel v tomto segmente môžem spomenúť, že predaje v sieti AAA AUTO na Slovensku nám evidentne preukazujú narastajúci záujem ľudí o autá s pohonom 4x4. Medziročne to bolo zvýšenie predajov o viac ako pätinu,“ podotkla Karolína Topolová.
>Celkovo inzercii kraľuje Octavia, druhý je Passat