Mototechna zvýšila predaj zánovných automobilov takmer o tretinu, značka oslavuje sedemdesiatku
![BMW](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/ea79ea10-3d89-11eb-9ead-1b2eaa034665/origin.jpg)
V tomto roku značka Mototechna oslavuje sedemdesiate výročie svojho vzniku. V minulosti sa zreteľne zapísala do histórie Československa. Novodobá Mototechna, ktorá patrí do skupiny AURES Holdings, v súčastnosti výrazne napreduje. Vlani predala rekordných 12 000 zánovných automobilov, čo je takmer o tretinu viac ako v roku 2017. Najpredávanejším vozidlom v ponuke Mototechny na Slovensku bola v roku 2018 Kia Ceed pred Škodovkami Fabia a Rapid.
„Na českom a slovenskom trhu je stále viac vidieť zmenu v správaní sa zákazníkov, ktorí uprednostňujú zánovné automobily namiesto nových a taktiež očakávajú rýchlosť nákupu. Práve pri zánovných vozidlách môžu oproti novým ušetriť až 40 % z ceny a nemusia čakať aj pol roka, kým sa auto vyrobí,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorá prevádzkuje značky Mototechna a AAA AUTO. Mototechna v Českej republike a na Slovensku predala za posledný rok 12 000 áut, do značnej miery vďaka zavádzaniu inovácií, ktoré sú pod patronátom inovačného laboratória AuresLab, ktoré skupina AURES Holdings zriadila práve za týmto účelom.
![Najpredávanejšie vozidlá v Mototechne v roku 2018](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/9f90b9e6-6b05-4fb5-8f7f-5685db3052e7/origin.jpg)
Celkovo najpredávanejším vozidlom v ponuke Mototechny na Slovensku bola v roku 2018 Kia Ceed (6,2 %) nasledovaná Škodou Fabia (5,8 %) a Škodou Rapid (5,7 %). Škoda tvorí 13,8 % celkového záujmu klientov v Mototechne. Z luxusných automobilov sa najlepšie predávali Audi A5 (30 % v tomto segmente) a Audi A4 (9 %). Takmer tri štvrtiny zákazníkov uprednostnili automobil s benzínovým pohonom, 86 % si volilo manuálnu prevodovku a 92 % si vybralo náhod na jednu nápravu. Najobľúbenejšie farby boli biela (30 %), striebornošedá (15 %) a červená (12 %). Najdrahším predaným automobilom v rámci oboch krajín, kde značka pôsobí, bol zánovný Mercedes-Benz G 500 v klasickom dizajne s najazdenými 8 095 km v prepočte za 92 528 eur (cena nového 121 936 eur).
Mototechna spolupracuje s množstvom známych osobností, ktoré jazdia s jej vozidlami. V minulom roku na Slovensku spojila svoje meno s influencerkou a travel blogerkou Andreou Zahurancovou a virtuóznym huslistom Filipom Jančíkom. Medzi české celebrity patria napríklad tenistky Karolína a Kristýna Plíškové, herci Chantal Poullain, Veronika Žilková a Václav Vydra či jazdec Lukáš Kvapil. „Spolupracujem s Mototechnou už druhý rok, pretože ponúka širokú škálu automobilov, ktoré ma nikdy nesklamali ani v najdrsnejších podmienkach, ktoré panujú na závodoch ako Rely Dakar alebo Africa Eco Race,“ doplnil Lukáš Kvapil, ktorý sa so sprievodnými vozidlami z Mototechny práve vrátil zo závodov Africa Eco Race 2019, kde na motorke vybojoval 25. miesto.