Mototechna vlani predala 12 500 áut, najväčší záujem bol o Škodu Rapid, ktorá sa už nevyrába
Novodobá Mototechna, ktorá sa zameriava predovšetkým na predaj zánovných automobilov, v minulom roku predala rekordných 12 500 jazdených vozidiel. Najžiadanejším autom vlaňajšku sa stala Škoda Rapid, ktorej výroba sa aj napriek veľkej obľúbenosti Slovákov a Čechov skončila. Medzi zánovnými prémiovými automobilmi bol najväčší záujem o Audi A5.
„Predajom zánovných automobilov, ktoré majú len pár rokov a málo najazdených kilometrov, sa zaoberáme už ôsmy rok. Z našich predajných dát vyplýva jasná zmena správania sa slovenských aj českých zákazníkov, ktorí namiesto úplne nových automobilov uprednostňujú radšej zánovné. Tieto vozidlá sú oproti novým lacnejšie až o 40 percent. Zákazníci si ich môžu hneď odviesť a nemusia čakať až pol roka, než sa auto vyrobí,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorá prevádzkuje značku Mototechna. Na Slovensku a v Českej republike za posledný rok Mototechna predala 12 500 áut.
V roku 2019 bola najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuky Mototechny Škoda Rapid (5,4 %), pred Škodou Fabia (5,2 %) a Kiou Ceed (4,6 %). Fabia sa pritom od polovice minulého roka, kedy bola nahradená Škodou Scala, nevyrába a môžeme očakávať, že v tomto roku záujem o tento model aj cena ešte výrazne stúpnu. Škodovky tvoria celkovo takmer 20 percent z celkového dopytu v Mototechne. Z luxusných automobilov sa u nás najlepšie predávali Audi A5 (15,8 %), Mercedes GLA (8,8 %) a Mazda 3 (7,0 %).
Vlani až 81 percent zákazníkov Mototechny uprednostnilo automobil s benzínovým pohonom. Záujem o dieselové autá je v prípade zánovných vozidiel čoraz nižší. Pomaly rastie dopyt po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo takmer trikrát viac ako v roku 2018. Vyše 80 percent zákazníkov si volí manuálnu prevodovku a 89 percent si nevyberie náhon na všetky štyri kolesá. Z karosérií stále vedú hatchbacky (40 %), ale na výraznom vzostupe sú SUV, ktorých sa predalo medziročne o 46 percent viac a tvoria tak viac ako tretinu predajov v slovenskej Mototechne. Za posledných päť rokov sa záujem o tieto automobily zvýšil viac než trojnásobne. Najobľúbenejšie farby boli tradične biela (29 %), striebornošedá (15 %) a modrá (13 %).