Minuloročné premiéry automobilov sú už po pár mesiacoch v ponuke jazdeniek

Škoda
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Celkovo bolo v máji na trhu 61 298 ojazdených áut

Svetové autosalóny každoročne ponúknu desiatky nových modelov všetkých známych aj menej známych automobilových výrobcov. Či už ide o premiéry vozidiel z autosalónov v Ženeve, Paríži či Frankfurte, bez výnimky sa každý rok automobilky predháňajú v tom, ktorá predstaví rýchlejší, praktickejší, výkonnejší či unikátnejší model. Väčšina novo predstavených automobilov si rýchlo nájde svojich priaznivcov. Paradoxom pritom je, že sa už v priebehu pár mesiacov objavia v ponuke jazdeniek. Vyplýva to z analýzy inzerovaných ojazdených áut so zameraním na minuloročné premiéry, ktorú pripravila sieť autocentier AAA AUTO.

Problémom úplne nových áut je pre drvivú väčšinu kupujúcich vysoká cena. Nové auto si dnes rozhodne nemôže dovoliť každý. Mnoho ľudí si preto zámerne nekupuje nové autá, ale radšej si počkajú, než sa z novinky stane zánovná jazdenka. Týmto krokom sa dajú ušetriť tisícky eur. Nový automobil bežne stráca približne 20% hodnoty ihneď potom, čo opustí showroom.

Ešte pred pár rokmi platilo, že keď si záujemca o konkrétne auto chcel kúpiť čerstvú novinku na trhu, na ktorú nemal dostatok financií, musel spravidla čakať aj niekoľko rokov, než sa prvé kusy vysneného modelu objavili na sekundárnom trhu s ojazdenými autami, alebo riskovať nákup od neprevereného predajcu „z ulice“. Dnes je ale situácia úplne iná. „Novo uvedené vozidlá sme schopní zákazníkom našich autocentier ponúknuť spravidla do niekoľko mesiacov od chvíle, kedy bol konkrétny model predstavený, respektíve uvedený do predaja,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO.

Typickým príkladom auta, ktoré sa v inzercii začalo objavovať už po niekoľkých mesiacoch, je auto roku 2018, Ford Focus štvrtej generácie. „Model, ktorý bol predstavený na jar minulého roku, sa v ponuke našej značky Mototechna, ktorá sa venuje predaju zánovných áut, objavil v priebehu tohtoročného januára, teda necelý rok po premiére,“ dodáva Topolová.

Z modelov, ktoré boli predstavené v roku 2018, sa už na sekundárnom trhu začali vo väčšej miere objavovať aj Mercedes CLS, Honda CRV alebo Peugeot 508. Spomínaný Mercedes CLS sa na Slovensku predáva najčastejšie za približne 89 000 eur, Honda CRV za 32 000 eur a Peugeot 508 za 42 000 eur.

Barometer trhu za máj 2019

V máji tohto roku sa na trhu jazdeniek ponúkalo celkom 61 298 automobilov. Ich cena sa najčastejšie pohybovala okolo 5 500 eur a takmer 37% z nich bolo z dovozu. Najčastejšie boli inzerované autá staré 9,8 roka a nájazd sa oproti aprílu znížil na 170 000 km. Rebríček top desiatky najinzerovanejších vozidiel v máji vedie Škoda Octavia, nasledovaná Škodou Fabia a Volkswagenom Passat. V porovnaní s aprílom sa teda len vymenilo druhé a tretie miesto. Prehľad trhu jazdeniek pripravuje každý mesiac na základe analýzy ponuky v inzercii, či priameho kontaktu s predávajúcim výkupný tím siete autocentier AAA AUTO.