Maximálna bezpečnosť: Elektromobily značky ŠKODA sú rovnako bezpečné ako modely so spaľovacím motorom

ENYAQ iV
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Martin

Už pri vývoji elektromobilov ŠKODA iV prijímajú inžinieri ŠKODA AUTO rozsiahle opatrenia, aby vozidlá poskytovali maximálnu bezpečnosť aj v prípade nehody. Pritom sa kladie mimoriadny dôraz na montáž nárazu vzdornej vysokonapäťovej batérie a na ochranu pred elektrickým preťažením. Elektromobily sú tak v prípade nehody rovnako bezpečné ako vozidlá so spaľovacím motorom.

Moderné elektromobily chránia svojich pasažierov v prípade nehody rovnako účinne a komplexne ako vozidlá so spaľovacím motorom. Dokazuje to aj model ŠKODA ENYAQ iV, ktorý nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledkov vozidiel ŠKODA s najvyšším počtom piatich hviezdičiek v teste Euro NCAP. Pokiaľ ide o ochranu dospelých cestujúcich a detí, dosiahlo toto čisto elektrické SUV doteraz absolútne najlepší výsledok v európskom referenčnom teste bezpečnosti. Dobre chránená vysokonapäťová batéria modelu ENYAQ iV nepredstavuje žiadne zvýšené riziko. To potvrdzujú aj nezávislé štúdie odborníkov na dopravné nehody a expertov v oblasti protipožiarnej ochrany: Elektrické vozidlá sú z hľadiska bezpečnosti pri nehodách na rovnakej úrovni ako modely s konvenčným spaľovacím motorom.

Ideálna konštrukcia: Batériový modul vozidla ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolnom proti nárazu

Stáva sa veľmi zriedka, že by elektromobil po nehode začne horieť. Ani prudký náraz nestačí na vyvolanie požiaru batérie a k vznieteniu batériových článkov môže dôjsť len v nepravdepodobnom prípade poškodenia alebo deformácie tohto zásobníka energie. Aby sa takéto riziko minimalizovalo, je napríklad akumulátor vo vozidle ŠKODA ENYAQ iV bezpečne uložený v podvozku odolnom proti nárazu. Samotné moduly sú uložené v stabilnom, spravidla vodotesnom puzdre.

Prepracovaný bezpečnostný systém v prípade nehody

Osobitnú pozornosť kládli vývojári na elimináciu preťaženie akumulátora. Sofistikovaná bezpečnostná technika s ochrannými relé a mnohými senzormi zabezpečuje, že riziko elektrického alebo tepelného preťaženia je minimálne. Teplota, stav nabitia a ďalšie parametre batérie pohonu sú neustále monitorované. Navyše je vysokonapäťový systém konštruovaný aj z hľadiska vlastnej bezpečnosti: v prípade poruchy alebo nehody sa elektrické komponenty počas milisekúnd odpoja od batérie, takže v nej už nie sú pod napätím a cestujúci sú v bezpečí.

Nezávislé testy, z ktorých niektoré idú výrazne nad rámec legislatívnych požiadaviek, preukázali, že dobre chránené batériové moduly zostali napriek deformácii karosérie nepoškodené a pri skutočnom náraze by neprišlo k zvýšenému nebezpečenstvu požiaru. Rovnako integrovaný systém odpojenia batérie reagoval pri všetkých testoch bezpečne a spoľahlivo.