Maximálna bezpečnosť: Elektromobily značky ŠKODA sú rovnako bezpečné ako modely so spaľovacím motorom
Už pri vývoji elektromobilov ŠKODA iV prijímajú inžinieri ŠKODA AUTO rozsiahle opatrenia, aby vozidlá poskytovali maximálnu bezpečnosť aj v prípade nehody. Pritom sa kladie mimoriadny dôraz na montáž nárazu vzdornej vysokonapäťovej batérie a na ochranu pred elektrickým preťažením. Elektromobily sú tak v prípade nehody rovnako bezpečné ako vozidlá so spaľovacím motorom.
Moderné elektromobily chránia svojich pasažierov v prípade nehody rovnako účinne a komplexne ako vozidlá so spaľovacím motorom. Dokazuje to aj model ŠKODA ENYAQ iV, ktorý nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledkov vozidiel ŠKODA s najvyšším počtom piatich hviezdičiek v teste Euro NCAP. Pokiaľ ide o ochranu dospelých cestujúcich a detí, dosiahlo toto čisto elektrické SUV doteraz absolútne najlepší výsledok v európskom referenčnom teste bezpečnosti. Dobre chránená vysokonapäťová batéria modelu ENYAQ iV nepredstavuje žiadne zvýšené riziko. To potvrdzujú aj nezávislé štúdie odborníkov na dopravné nehody a expertov v oblasti protipožiarnej ochrany: Elektrické vozidlá sú z hľadiska bezpečnosti pri nehodách na rovnakej úrovni ako modely s konvenčným spaľovacím motorom.
Ideálna konštrukcia: Batériový modul vozidla ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolnom proti nárazu
Stáva sa veľmi zriedka, že by elektromobil po nehode začne horieť. Ani prudký náraz nestačí na vyvolanie požiaru batérie a k vznieteniu batériových článkov môže dôjsť len v nepravdepodobnom prípade poškodenia alebo deformácie tohto zásobníka energie. Aby sa takéto riziko minimalizovalo, je napríklad akumulátor vo vozidle ŠKODA ENYAQ iV bezpečne uložený v podvozku odolnom proti nárazu. Samotné moduly sú uložené v stabilnom, spravidla vodotesnom puzdre.
Prepracovaný bezpečnostný systém v prípade nehody
Osobitnú pozornosť kládli vývojári na elimináciu preťaženie akumulátora. Sofistikovaná bezpečnostná technika s ochrannými relé a mnohými senzormi zabezpečuje, že riziko elektrického alebo tepelného preťaženia je minimálne. Teplota, stav nabitia a ďalšie parametre batérie pohonu sú neustále monitorované. Navyše je vysokonapäťový systém konštruovaný aj z hľadiska vlastnej bezpečnosti: v prípade poruchy alebo nehody sa elektrické komponenty počas milisekúnd odpoja od batérie, takže v nej už nie sú pod napätím a cestujúci sú v bezpečí.
Nezávislé testy, z ktorých niektoré idú výrazne nad rámec legislatívnych požiadaviek, preukázali, že dobre chránené batériové moduly zostali napriek deformácii karosérie nepoškodené a pri skutočnom náraze by neprišlo k zvýšenému nebezpečenstvu požiaru. Rovnako integrovaný systém odpojenia batérie reagoval pri všetkých testoch bezpečne a spoľahlivo.