AUTORIDE

LADA: Poďme sa pozrieť na niekoľko zaujímavostí tejto ruskej legendy

Cervena Lada
Zaujímavosti
Publikoval Denis  

Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji. Ruskí hokejisti sú vždy vážnym favoritom na zisk najcennejšieho kovu. Majú skvelú motiváciu. Vždy dostanú Volgu. Keď vyhrajú - auto, keď prehrajú - preplávať. To hovorí známy vtip. My sa však dnes pozrieme na pár zaujímavostí o inom ruskom aute. Je to Lada. Povieme si pár detailov, ktoré zrejme nevieš.

Obsah

Prvé auto

Prvé auto VAZ vystavali na známom Fiate 124, ktorý bol vtedy autom roka.

Drsné ruské domáce podmienky sa "Talianovi" moc nepozdávali. Po 5000 km bolo vhodné do šrotu. Ruské podmienky neboli prijateľné pre prímorského miláčika. Problém mal s karosériou aj s brzdami.

Dohodli sa na zvýšení svetlej výšky na 17-17,5 centimetra, pretože 10 bolo málo.

Keď talianska strana zistila, že Rusi sa chystajú zdvihnúť auto vyššie, spýtali sa, či neplánujú stavať cesty. Zaiste to bol iba žart. Minimálne Rusi to tak zobrali.

19. apríla 1970 z montážnej linky VAZ vzniklo prvých šesť VAZ 2101 – Žiguli. Vo väčšine zahraničných krajín známe ako Lada.

Prvorodenec naplnil očakávania svojich tvorcov. Kvalita jazdy bola výborná a oprava vozidla bola potrebná, až keď vozidlo prešlo približne 90 000 kilometrov.

Za 14 rokov vyrobili cez tri milióny "kopejok", teda vozidiel VAZ 2101.

Vznik

Názov LADA sa pre vozidlá VAZ začína používať od roku 1973. Legenda hovorí, že konštruktéri jednoducho holdovali v tom čase veľmi populárnej piesni "Nie je nutné mračiť sa, Lada".

Ochranná známka "Ладья" sa objavila skoro rovnako s výrobou automobilov Žiguli.

Pomenovanie si obľúbil každý. A najmä nezdolnú kvalitu a takmer nezničiteľnosť.

V decembri 1973 vyrobili auto s poradovým číslom 1 000 000. Už o 5 rokov neskôr tento zvýšili štvornásobne.

Automobilka aktuálne patrí do francúzskej rodiny Renault. Stále vyrába vozidlá Lada, popri výrobe vozidiel materskej skupiny.