AUTORIDE

Kedy je najlepšie prezuť auto?

Prezuvanie pneumatik
Zaujímavosti
Publikoval Denis  

Zima sa pomaly, ale isto blíži. Vďaka chladnejším vonkajším teplotám začínajú motoristi pomaly uvažovať nad prezúvaním svojho miláčika. Kedy je však ten najlepší moment? Je dobré čakať do poslednej chvíle? Chystáte sa už po novom roku? Pri náznaku prvých teplejších lúčov na konci februára vymieňate letné pneumatiky? Je rozumné v lete jazdiť na zimných? Týmto otázkam sa pozrieme na zúbok v dnešnom článku.

Pneumatiky sú jedinou spojnicou auta s vozovkou. Pri zhone a povinnostiach si to človek nemusí ani uvedomiť. Je veľmi dôležité mať obuté pneumatiky zodpovedajúce ročnému obdobiu.

Obsah

Zima

Pred pár rokmi mi známy rozprával o tom, ako cestoval pravidelne počas celej zimy minimálne 1x týždenne z Prievidze do Žiliny cez Kľak. Nemal žiadny problém, veď mal zimné pneumatiky. Teda aspoň si to myslel. Na jar prišiel do pneuservisu, že chce prezuť na letné. Mechanik sa na neho nechápavo pozrel a oznámil mu, že už prezuté má. Pred zimou totiž na to zabudol. Mal šťastie, iní ho však toľko mať nemusia.

Prezuť by ste mali, keď teplota klesne pod 7 stupňov. Pri tejto teplote sa totiž predlžuje brzdná dráha letnej pneumatiky.

Lepšie je prezuť skôr ako zostať prekvapený. Ideálny moment na prezutie je medzi prezúvačmi “augustovými” a tými, čo sa spamätajú, keď napadne pol metra snehu. Vtedy máte šancu, že nestrávite v servise mládí.

Leto

Ďalší známy prezúva na zimu medzi poslednými a na leto medzi prvými. Je totiž veľmi sporivý a nechce drať zimné gumy. Často sa z neho smejem, že musí ísť v novembri do práce autobusom, lebo napadol sneh a on ešte neprezul. To isté sa mu stáva aj na jar, akurát už má prezuté a zima ešte naposledy zaúraduje.

Z neho si moc príklad neberte. Ideálne je, ak po zime počkáte, kým sa prejaví jar naplno a teploty aj ráno vystúpia nad 7 stupňov.

V tomto prípade sa oplatí radšej počkať. Ak však máte staršie zimné pneumatiky a poviete si, že ich chcete v lete “dodrieť”, radšej to nerobte. Zimná pneumatika je v lete horšie ovládateľná a takisto sa predlžuje brzdná dráha.