logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Jedno auto - jeden strom


Ekologické aktivity spoločnosti Autopolis, a.s., dokazujú, že kladný postoj k životnému prostrediu a predaj automobilov sa nevylučujú. K podpore zdravého životného štýlu pribudol nový záväzok – zamestnanci sa rozhodli sadiť mladé stromčeky a pomáhať tak k opätovnému zalesneniu niektorých oblastí Slovenska.

Aktuálnu kauzu ohľadom odlesnenia niektorých oblastí Slovenska rieši každý po svojom. Máme tu zvyčajne veľa slov a málo činov. Spoločnosť Autopolis, a.s., sa k spomínanému problému stavia čelom a prijala záväzok zasadiť jeden strom za každé predané auto. Prvá časť sadenia sa konala v okolí mestečka Limbach v sobotu 20. októbra. V rámci prvej etapy vysadili zamestnanci za šesť hodín vyše 500 sadeníc stromov, o ktoré sa ďalej postará podnik Lesy Slovenskej republiky. To je začiatok, na konci záväzku pribudne vyše dvetisíc vysadených stromov.

Do konca septembra spoločnosť predala zhruba 1 600 automobilov a zmluva so spoločnosťou Lesy SR tak bola v rámci prvej etapy uzavretá na tento počet stromov. Začiatkom budúceho roka predĺžia zmluvu na zvyšný počet stromov, čo bude zodpovedať počtu predaných áut do konca roka. Cieľom predajcu je však vysadiť vyše 2 000 stromov, čo pri počte cca 150 až 200 stromov na jeden hektár predstavuje 10 až 13 hektárov nového lesa. Stromy pritom sťahujú z atmosféry CO2 a produkujú kyslík. Okrem toho zadržiavajú vlhkosť a v lete dokážu ochladzovať okolie. Za posledné roky sledujeme výrazné ubúdanie lesov, a preto je ich opätovné vysadenie kľúčové v boji proti klimatickým zmenám.

Týmto činom prispieva firma Autopolis, a.s., k jednému z najúčinnejších riešení klimatických zmien, čím núti rozmýšľať aj ostatných nad tým, ako prispieť k znižovaniu následkov využívania auta. Autá vonkoncom nie sú jediným zdrojom emisií CO2. Napríklad, v celkovej produkcii sú automobily v porovnaní s lietadlami výrazne menšinovým producentom skleníkových plynov. Autopolis, napriek tomu že nie je výrobcom automobilov, si uvedomuje svoju zodpovednosť. Okrem toho, v ponuke značky Hyundai už dlhodobo figurujú aj elektrické modely Ioniq a Kona, ktoré reprezentujú modely s lokálne bezemisnou premávkou.