Hyundai v roku 2021 v Európe raketovo rástol. Medziročne predal o vyše 21% viac vozidiel.

Infografika
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Martin

Spoločnosť Hyundai Motor predala v roku 2021 v Európe 515 886 kusov vozidiel, čo predstavuje 21,6-percentný nárast oproti roku 2020

Napriek celkovému poklesu dopytu v odvetví ukončil Hyundai Motor Europe rok 2021 s veľmi dobrými predajnými výsledkami. V minulom roku spoločnosť predala v Európe 515 886 kusov vozidiel, čo predstavuje nárast o 21,6% v porovnaní s rokom 2020. Výsledkom je aj nárast trhového podielu o 1 percentuálny bod na 4,4%.

Navyše, elektrifikované vozidlá tvorili väčšiu časť predaja značky ako kedykoľvek predtým. Tridsaťpäť percent vozidiel Hyundai predaných v Európe v roku 2021 malo alternatívnu pohonnú sústavu, ktorá zahŕňa hybridné, plug-in hybridné, batériovo-elektrické vozidlá a elektrické vozidlá s palivovými článkami. V porovnaní s predchádzajúcim rokom tak ide o 77-percentný nárast. Z toho bolo 72 509 vozidiel s nulovými emisiami – batériových elektrických vozidiel a elektrických vozidiel s palivovými článkami – čo predstavuje 14,1% celého predaja v Európe.

„Je skutočným dôkazom sily našej ponuky a kvality našich služieb, že Hyundai dokázal prekonať tempo automobilového trhu v Európe, najmä vo svetle takého náročného roka,“ hovorí Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai. Motor Europe. „V roku 2021 sme čelili prerušeniam dodávateľského reťazca a prebiehajúcej pandémii, ktorá naďalej ovplyvňuje všetko od medzinárodného cestovania až po každodenný život. Naša sieť predajcov však dokázala, že je schopná udržať kvalitu svojich služieb aj vo svetle náročných okolností. To skutočne dokazuje úspech nášho prístupu zameraného na zákazníka.“

Celosvetovo Hyundai predal 3,89 milióna kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 3,9 percenta. Súčasťou týchto predajov bolo aj 421 677 elektrifikovaných modelov a 141 101 vozidiel s nulovými emisiami.

Rekordné trhové podiely vo viacerých krajinách

Okrem 4,4-percentného celkového trhového podielu v Európe dosiahol Hyundai v roku 2021 rekordné trhové podiely aj na veľkých trhoch ako sú Nemecko, Španielsko, Taliansko a Spojené kráľovstvo.

V Nemecku tvorili modely Hyundai 4,1% všetkých predaných áut, čo je o pol percentuálneho bodu viac ako predchádzajúci rok. To predstavuje 106 600 nových registrácií vozidiel v Nemecku – historicky najvyšší dosiahnutý výsledok!

V Španielsku Hyundai dosiahol trhový podiel 6,7 percenta, čo je tak isto historické maximum. Išlo o 57 508 registrovaných vozidiel. Hyundai tiež ukončil rok ako top ázijský výrobca automobilov a skončil na piatom mieste spomedzi všetkých výrobcov.

Trhový podiel Hyundai v Taliansku dosiahol v roku 2021 3,1 percenta. Hyundai tu tiež zaznamenal 35 percentný nárast predaja v porovnaní s predchádzajúcim rokom. V roku 2021 bolo 53 percent vozidiel Hyundai predaných v Taliansku elektrifikovaných, čo predstavuje až 38 percent celkového trhu s alternatívnymi pohonnými jednotkami v krajine.

Výrazný úspech Hyundai zaznamenal aj v Spojenom kráľovstve. Spoločnosť tu predala 69 680 kusov vozidiel, čo predstavuje trhový podiel 4,2 percenta, čo je doposiaľ najvyšší podiel dosiahnutý v Spojenom kráľovstve. Medziročný predaj vzrástol o 47 percent, k čomu prispelo predstavenie nových modelov ako BAYON, KONA N a IONIQ 5, a spoločnosť predala v roku 2021 viac ako 12 500 elektrifikovaných vozidiel, čo je štvrtý najväčší počet spomedzi všetkých výrobcov.

TUCSON je európskym bestsellerom

Celkovo najpredávanejším modelom Hyundai v Európe sa v roku 2021 opäť stalo SUV TUCSON. So 161 960 predanými kusmi tvoril TUCSON v roku 2021 až 29,2 percenta predaja Hyundai v Európe. Nasledovali zástupcovia segmentu B – SUV Hyundai KONA so 112 222 predanými kusmi a model i20 s 98 992 predanými kusmi.

Výborné predajné výsledky SUV Hyundai v Európe sú výsledkom rozmanitosti ponuky SUV tejto spoločnosti. S produktmi pokrývajúcimi SUV segmenty B (Bayon, Kona), C (Tucson) a D (Santa Fe) a pokrývajúcimi všetky dostupné typy hnacieho ústrojenstva, majú SUV Hyundai jedinečnú pozíciu, aby uspokojili celý rad rôznych životných štýlov a požiadaviek zákazníkov.

Predaj elektrifikovaných vozidiel vzrástol o 77%

Predaj elektrifikovaných vozidiel v Európe vzrástol v roku 2021 o 77 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. V minulom roku predal Hyundai v Európe 182 437 elektrifikovaných modelov. Alternatívne pohonné jednotky tvorili až 35 percent celkového predaja vozidiel Hyundai v Európe. Z toho bolo 72 509 elektrických vozidiel na batérie a palivové články. Vozidlá s nulovými emisiami tvorili v roku 2021 v Európe 14,1 percenta predaja, čo je o 26 percent viac ako rok predtým.

V roku 2021 bol TUCSON Plug-in Hybrid s 43 792 predanými kusmi najpredávanejším elektrifikovaným modelom Hyundai v Európe a KONA Electric, z ktorej sa predalo 44 069 kusov, bola na čele rebríčka najpredávanejších elektromobilov Hyundai. S veľmi dobrým prijatím u zákazníkov sa stretol aj novo predstavený IONIQ 5. Už teraz tvorí viac ako 3,5 percenta všetkých predajov.

Zvyšovanie podielu vozidiel s nízkymi a nulovými emisiami je súčasťou stratégie Hyundai dosiahnuť do roku 2045 uhlíkovú neutralitu.

Vyrobené v Európe

Od TUCSON-u po KONA Electric, šesť z najpredávanejších modelov spoločnosti Hyundai v Európe sa aj vyrába v Európe - v továrňach v Turecku a Českej republike. Vozidiel z týchto dvoch výrobných závodov sa predalo 371 303 ks, čo predstavuje podiel až 72% z celkového predaja značky v Európe.

Rôznorodý modelový rad pre každý typ zákazníka

Hyundai je výrobca s najrozmanitejšou zostavou pohonných jednotiek na trhu. Spoločnosť ponúka osobné vozidlá so všetkými dostupnými typmi hnacieho ústrojenstva, vrátane spaľovacích, batériových, hybridných a plug-in hybridných vozidiel a vozidiel s vodíkovými palivovými článkami.

Hyundai minulý rok predstavil IONIQ 5, batériové elektrické vozidlo, ktoré prinieslo pokrokovú udržateľnosť, ako aj mnohé technologické inovácie. IONIQ 5 je plne elektrické CUV strednej triedy a prvý model z novej značky IONIQ.

IONIQ 5 nebol jediným novým modelom Hyundai predstaveným v roku 2021. Spoločnosť predstavila aj modely BAYON a KONA N, čím posilnila svoju pozíciu v segmente SUV-B a oslovila nové cieľové skupiny s prvým „hot-SUV“ spoločnosti. Svoj debut zažil aj nový model STARIA, viacúčelové vozidlo (MPV), ktoré bude slúžiť ako model pre budúce vozidlá spoločnosti - Purpose Built Vehicles (PBV).

V roku 2022 uvedie Hyundai na trh IONIQ 6, batériovo-elektrickú limuzínu a druhý model pod svojou značkou IONIQ. IONIQ 6 bude vychádzať z koncepčného vozidla Prophecy. Spoločnosť tiež naznačila rozšírenie svojho vysokovýkonného radu N. Hyundai plánuje celosvetovo predať v roku 2022 4,3 milióna vozidiel.