Hyundai je najpredávanejšou značkou vozidiel u súkromných osôb
Hyundai sa za prvých šesť mesiacov roka 2019 stal s 2 407 predanými kusmi najpredávanejšou značkou automobilov u súkromných zákazníkov na Slovensku
Prvá polovica roku 2019 bola pre Hyundai na Slovensku mimoriadne úspešná. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých šiestich mesiacoch tohto roka cestu až 4 556 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 11% viac ako v rovnakom období minulého roku. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 4 547 predanými autami získal trhový podiel až 8,7%. V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.
Ľudia najviac kupovali Hyundai
Hyundai sa stal v prvom polroku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca júna kúpili až 2 407 kusov nových vozidiel Hyundai.
„Tešíme sa z historicky najlepších výsledkov značky Hyundai na Slovensku. Byť jednotkou u súkromnej klientely, ktorá sa na predaji našej značky na Slovensku podieľa až 53 percentami, pre nás veľa znamená. V mene Hyundai a našich autorizovaných partnerov ďakujem všetkým klientom, ktorí sa v prvom polroku pre naše vozidlá rozhodli. Kúpa vozidla je začiatok vzťahu. Pracujeme každý deň na tom, aby to bol dobrý a dlhodobý vzťah,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.
i30 lídrom segmentu C1
V prvom polroku 2019 sa tradične darilo modelovej rade i30. Tá s 1 778 predanými vozidlami ovládla segment C1, v ktorom mala ku koncu júna podiel až 18,6%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o vyše 11%. Zákazníci najčastejšia siahli po karosárskej verzii kombi (50%), vyše tretina sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback.
Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér aj pri modeli i20, z ktorého sa ku koncu júna predalo 878 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 30%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si našlo 50 majiteľov.
SUV modelom Hyundai kraľuje Tucson
Po prvých šiestich mesiacoch roku 2019 patrí Tucson naďalej k najpredávanejším SUV modelom na trhu. S 1 217 predanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 12,2%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 138 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – zaznamenalo predaj vo výške 183 kusov.
Hyundai rozšíri ponuku elektrifikovaných vozidiel
Do konca roka rozšíri Hyundai ponuku svojich elektrifikovaných vozidiel o modernizovaný Ioniq a model Kona s hybridným pohonom.
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.6.2019 podľa ZAP SR