Hyundai i30 N je najpredávanejším hot hatchom roku 2018 na Slovensku
Značke Hyundai sa v roku 2018 na Slovensku darilo, keď si k zákazníkom našlo cestu rekordných 7.657 vozidiel. Pomysleným víťazom z bohatého modelového portfólia kórejskej značky sa stal Tucson, ktorý sa môže hrdiť prívlastkom najpredávanejšieho SUV roka 2018 na Slovensku. Tucson však nebol jediným premiantom značky Hyundai, ktorý v uplynulom roku výrazne zarezonoval.
Pozornosť odbornej aj laickej verejnosti si doslova uchmatol vysokovýkonný model i30 N, ktorý nielen exceloval v hodnotení motoristických novinárov, ale podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR sa stal aj najpredávanejším hot hatchom uplynulého roka na Slovensku.
Najpredávanejší hot-hatch roka
Ostré hatchbacky síce nepatria k najpredávanejším vozidlám, ale svojou prestížou majú významný vplyv na imidž značky, pretože často reprezentujú to najlepšie, čo automobilka sériovo vyrába pre bežného koncového zákazníka. Hyundai i30 N, ktorý je prvým z ostrých modelov Hyundai a na slovenský trh bol uvedený len koncom roku 2017, dosiahol v roku 2018 vynikajúce predajné čísla.
ZAP SR eviduje za rok 2018 celkovo 59 registrácií modelu Hyundai i30 N. V kategórii hot hatchov, teda vysokovýkonných hatchbackov s benzínovým motorom, to predstavuje trhový podiel vyše 45%!
Bodovala „šmolková“ modrá s výkonom 275 koní
Slovenský importér značky Hyundai sa detailnejšie pozrel do svojich databáz a zistil v nich viacero zaujímavých faktov. Hoci sa i30 N ponúka v dvoch výkonnostný prevedeniach, N s výkonom 184 kW (250k) a N Performance s výkonom 202 kW (275k), práve výkonnejšia konfigurácia N Performance tvorila až 98% všetkých predaných N-iek na Slovensku. Najobľúbenejšou farbou i30 N bola pre N-ko typická a unikátna farba Performance Blue s podielom vyše 40%, nasledovala ju oceľovo sivá Micron Grey (20%).
Najviac N-iek, vyše tretina, bolo predaných v Bratislavskom kraji a hoci medzi klientmi dominovali muži, importér eviduje medzi zákazníkmi aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Majitelia i30 N sa na Facebooku vyjadrili, že rozhodujúcimi faktormi, ktoré ich motivovali ku kúpe N-ka, boli najmä vynikajúci pomer ceny a výkonu, 5 ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov, mimoriadny zvukový prejav vozidla, pozitívne recenzie motoristických novinárov a emócie, ktoré model i30 N do segmentu hot-hatchov priniesol.
„Tešia nás fantastické obchodné výsledky, ktoré model i30 N v roku 2018 dosiahol. Ešte väčšiu radosť však máme z toho, že okolo N-ka sa za mimoriadne krátky čas vytvorila silná, aktívna a súdržná komunita majiteľov a fanúšikov, ktorí spontánne pomáhajú ďalej šíriť emócie N,“ hovorí o dôležitých marketingových aspektoch Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia.
i30 N je prvým vysokovýkonným modelom značky Hyundai, určeným pre európsky trh. Druhým v poradí je rovnako ostrý štýlový liftback i30 Fastback N, ktorý sa do predaja dostane vo februári. Slovenský cenník tejto horúcej novinky zverejní importér už v piatok 1.2.2019.