GLC s palivovým článkom pre prvých zákazníkov
Mercedes-Benz odovzdáva prvé vozidlá GLC F-CELL vybraným zákazníkom na nemeckom trhu a stanovuje tým ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií. Ako jediné vozidlo na svete disponuje pohonom palivovými článkami ako aj akumulátorovým pohonom, ktorý sa externe nabíja prostredníctvom technológie dobíjania zo siete.
K prvým zákazníkom na nemeckom trhu okrem rôznych ministerstiev na spolkovej a krajinskej úrovni, Národnej organizácie pre vodík (NOW) a H2 Mobility patrí aj Deutsche Bahn. Ešte v tomto roku sa okrem iného odovzdajú ďalšie vozidlá spoločnostiam Air Liquide, Shell, Linde, ako aj mestám Stuttgart a Hamburg. Prostredníctvom Mercedes-Benz Rent budú mať od jari 2019 prístup k vozidlu ďalší komerční a súkromní zákazníci v Nemecku.
Mercedes-Benz GLC F-CELL je úplne nevšedný hybrid dobíjateľný zo siete, pretože okrem elektrickej energie „tankuje“ aj čistý vodík. Súhra akumulátora a palivového článku, veľký dojazd a krátke časy tankovania vytvárajú z vozidla spoločníka spôsobilého na každodenné používanie. Do dvoch nádrží s plášťom z uhlíkových vlákien zabudovaných v podlahe vozidla sa zmestí 4,4 kg vodíka.
Vďaka tankovacej technológii s tlakom 700 barov možno zásobu vodíka doplniť v priebehu len troch minút – tak rýchlo, ako sme zvyknutí pri spaľovacom motore. Pri spotrebe vodíka približne 1 kg/100 km dosahuje GLC F-CELL v NEDC približne 430 kilometrov na vodík, v hybridnom režime pri plne nabitom akumulátore je to ešte o 51 km viac. Výkon 155 kW sa zároveň postará o jazdnú dynamiku.
Predpokladom úspechu elektrickej mobility je celoplošná infraštruktúra. V súčasnosti sa urýchľuje výstavba nabíjacích staníc, ako aj vodíkových čerpacích staníc. Koncern Daimler spoločne so svojimi partnermi v rámci spoločného podniku H2 Mobility vypracoval pre Nemecko akčný plán. Do konca roka 2019 by sa sieť vodíkových čerpacích staníc mala rozšíriť z 50 na 100 staníc. Dlhodobým cieľom je sieť až 400 vodíkových čerpacích staníc. Podobné projekty na vytvorenie infraštruktúry sa realizujú v Európe, v USA aj v Japonsku.
Spoločnosť Daimler pracuje na palivových článkoch už vyše 30 rokov. V roku 1994 predstavila verejnosti prvé vozidlo na palivové články NECAR 1. Nasledovalo mnoho ďalších vozidiel Mercedes-Benz (medzi nimi aj Trieda B F-CELL), ktoré dodnes najazdili celkovo viac ako osemnásť miliónov kilometrov a dokázali tak trhovú zrelosť tejto koncepcie pohonu.