Budúcnosťou predaja ojazdených áut sú inovácie v oblasti IT a internetu

AAA Auto pobočka
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Na slovenskom trhu dosiahli autobazáre vysokú hustotu pokrytia, a preto je veľmi zložité nachádzať nové metódy pre ďalší rast predajov. Množstvo malých predajcov, ktorí nemajú prostriedky na investície do rozvoja, z trhu postupne odchádza. Veľkí predajcovia ojazdených automobilov vidia budúcnosť trhu v investíciách do inovácií, ktoré im prinášajú širšie a náročnejšie spektrum zákazníkov. Skupina AAA AUTO za 25 rokov svojej existencie priviedla na trh celý rad inovačných postupov, ktoré menia trh s jazdenkami na sofistikovaný biznis založený na najmodernejších IT technológiách a internete.

Nákup jazdenky už zďaleka nie je iba otázkou širokej ponuky automobilov vo vozovom parku. Aj napriek skutočnosti, že AAA AUTO ponúka v súčasnosti na Slovensku cca 4 tisíc áut, sa už od začiatku sústredí na inovácie a zjednodušenie nákupných procesov. „Predaj jazdenky sa dnes už nezaobíde bez odbornej diagnostiky a veľkého množstva dát. Práve preto sa snažíme každého zákazníka dostatočne a jasne informovať o pôvode ponúkaného vozidla a zjednodušiť mu tak proces výberu k úplnej spokojnosti,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

V začiatkoch skupiny AAA AUTO prebiehala komunikácia so zákazníkom iba cez pevnú telefónnu linku. S rozvojom internetu a marketingových techník sa stala skupina priekopníkom v oblasti telemarketingu a webovej prezentácie ojazdených automobilov. V súčasnosti realizuje až 90 % transakcií s vozidlami vďaka internetu a mobilným telefónom, prostredníctvom ktorých prebieha väčšina komunikácie so zákazníkmi. Pre potreby klientov zo všetkých krajín vrátane Slovenska skupina už v roku 1998 zriadila call centrum v Prahe, čo bol v predaji ojazdených automobilov úplný unikát v celej strednej Európe. V rovnakom roku začala skupina s rozvojom on-line obchodovania, kedy spustila prvú webovú prezentáciu.

V priebehu roka 2017 výrazne vzrástla predovšetkým návštevnosť z mobilných zariadení, ktoré môžu zákazníci využívať už tri roky. Moderná mobilná aplikácia pre múdre telefóny ponúka najväčší výber vozidiel v strednej Európe a je určená pre operačné systémy iOS a Android. Mobilná aplikácia, rovnako ako web, ponúka okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kde si zákazník môže virtuálne „zaparkovať“ vybrané vozidlá a kedykoľvek sa k ním vrátiť. Tento rok v porovnaní s  vlaňajškom vzrástol podiel výberu automobilov cez mobilnú aplikáciu o 13,6 %. Za zmienku stojí tiež mobilný výkup s využitím GPS lokalizácie pracovníkov. „Náš dispečing monitoruje na obrazovke pohyb mobilných predajcov. Vďaka tomu sme ich schopní operatívne poslať k zákazníkovi takmer okamžite,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Ďalšou z  množstva inovácií je zavedenie systému evidencie vozidiel Navision. AAA AUTO interne vyvinulo unikátny software pre oceňovanie a kontrolu vozidiel. Systém umožňuje jednak automatické zhodnotenie kľúčových ukazovateľov vozidla vedúcich k odhadu jeho predajnosti, taktiež zbiera z dostupných zdrojov informácie o histórii vozidla. Vykúpené automobily sú potom evidované v skladovom IT systéme, ktorý už dávno neslúži iba k prehľadu vozidiel. Umožňuje napríklad automatické znižovanie predajných cien v čase alebo odporúča ideálnu lokáciu v sieti autocentier spoločnosti podľa aktuálneho záujmu zákazníkov o modely vozidiel v daných regiónoch. „V podstate sa dá povedať, že s predstihom prevážame vozidlá na správne pobočky, ešte pred tým, ako o ne konkrétni klienti prejavia záujem,“ vysvetľuje Karolína Topolová.

Stále väčšej obľube sa teší predaj vozidiel s využitím sociálnej siete Facebook. „Iba  na Slovensku sme tento rok predali takto viac ako 500 áut a veríme, že v krátkej dobe budeme atakovať hranicu 100 áut za mesiac. Dynamika vývoja kopíruje aj český, maďarský a poľský trh. Náš FB využívame na aktívne oslovovanie nových zákazníkov cez posty, platené promo a ďalšie techniky,“ vysvetľuje Karolína Topolová. Predaje sprostredkované vďaka sociálnym sieťam v posledných týždňoch ťažia aj z vysokej úspešnosti videospotov s Leošom Marešom a Patrikom Hezuckým, ktorí potenciálnym zákazníkom zábavnou formou vysvetľujú jednotlivé predajné benefity. „V tejto kampani budeme pokračovať, postupne sa objaví celkom desať dielov,“ dodáva Karolína Topolová.

Najvýraznejšou mierou sa na inováciách podieľa značka zánovných vozidiel Mototechna, ktorú spoločnosť AAA AUTO znova uviedla na slovenský trh pred štyrmi rokmi. Práve tá prechádza v súčasnej dobe výrazným rastom. Za posledný rok svoj výkon dokonca takmer zdvojnásobila. „Uvedomujeme si, že ak chceme naďalej rásť a dominovať trhu, nemôžeme sa spoliehať iba na rastúci počet našich pobočiek. Potrebujeme prichádzať s novinkami, ktoré nám umožňujú vytvoriť si pozíciu lídra, a to nielen v predaji zánovných automobilov. Chceme sa stať najinovatívnejšou firmou vo svojom segmente v strednej Európe,“ uzatvára Karolína Topolová.

Je to práve značka Mototechna, prostredníctvom ktorej testujeme ojedinelý produkt na trhu zánovných a jazdených áut - Try&Buy. V rámci neho si môže klient ktorékoľvek vozidlo najskôr na jeden až tri mesiace prenajať a otestovať, a  s prednostným právom ho pri spokojnosti po skončení nájmu odkúpiť. Dĺžka prenájmu na testovanie nie je časovo obmedzená.

Mototechna plánuje aj spustenie predajov vozidiel online. Firme sa podarilo digitalizovať, a tým pádom aj zrýchliť proces zadávania vozidla do systému v priebehu výkupu. Tieto inovácie majú za ciel zrýchlenie obsluhy zákazníka.

Aj pre nadchádzajúci rok chystá skupina AAA AUTO celý rad inovácií. Budú zavádzané vo všetkých procesoch a divíziách firmy a týkať sa budú výkupu, predaja, finančných služieb, marketingu, predajného servisu, interných systémov aj riadenia spoločnosti.