Spoločnosť AURES Holdings, známa prevádzkovateľom sietí AAA AUTO a Mototechna, dosiahla v minulom roku rekordný počet predajov ojazdených a zánovných vozidiel pre firmy a podnikateľov. V segmente B2B sa predaje medziročne zvýšili o 8,5 %. Celkovo AURES predal takmer 109 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 11 % v porovnaní s rokom 2023.
„Najväčší nárast v B2B segmente sme zaznamenali v predajoch firmám. Tie najviac vzrástli v Poľsku, a to o 16 %. Záujem živnostníkov bol najvyšší v Českej republike, kde vzrástol o 17 %. Na Slovensku bol podiel B2B predajov najvyšší, pričom tvoril 17,4 % z celkových predajov,“ uviedol Petr Vaněček, spoločný generálny riaditeľ AURES Holdings.
Dodáva: „Z hľadiska konkrétnych vozidiel si podnikatelia a firmy na Slovensku a v Česku kupovali najmä vozidlá kombi, potom SUV a hatchbacky. Tie zase boli najobľúbenejšie v Poľsku. Predaj úžitkových vozidiel v týchto krajinách vzrástol o 14,5 %, pričom ich celkový podiel predstavoval 12 %."
Predaj úžitkových vozidiel a preferencie
Predaj úžitkových vozidiel v Slovenskej republike, Česku a Poľsku zaznamenal nárast o 14,5 %, pričom ich podiel tvoril 12 %. Na Slovensku mala kombi verzia 28 % zastúpenie, SUV 27 % a hatchback 16 %.
Medzi najpredávanejšie modely patrí v Českej republike Škoda Octavia a Superb, zatiaľ čo u nás dominujú modely ako Octavia a Passat, zatiaľ čo v Poľsku sú populárne Opel Astra a Toyota Corolla.
Špeciálny balík služieb pre podnikateľov v SR | Ďalšie výhody pre podnikanie |
|
|
Úspechy a B2B stratégia
AURES oznámil, že predaj B2B zákazníkom bol rekordný vo všetkých štvrťrokoch, vrátane vianočného obdobia. „K rekordným výsledkom prispela naša nová B2B stratégia, v rámci ktorej sme uskutočnili zmeny v predajnom procese, nastavili špecializovanú komunikáciu pre podnikateľov a firmy, ako aj zvyšovanie a pravidelné meranie spokojnosti zákazníkov. Takzvané Net Promoter Score bolo v prípade podnikateľov dokonca vyššie ako v prípade bežných zákazníkov, a to 46 bodov pri predaji a 51 bodov pri výkupe,“ zdôraznil Vaněček.
Za rastom predaja podľa neho stojí schopnosť AURES ponúknuť B2B zákazníkom kompletné riešenie – od registrácie vozidiel a satelitného monitoringu až po výhodné zľavy. Od druhej polovice minulého roka vďaka tomu bol predaj automobilov firmám o 1 % vyšší ako predaj bežným zákazníkom.
„Aj minulý rok potvrdil, že nákup automobilov na splátky formou lízingu je pre firemných zákazníkov atraktívnejší ako pre súkromných zákazníkov, ktorí si v 39 percentách prípadov kúpili automobil na úver,“ uzavrel Vaněček.