Aj v jazdenkách chcú mať Slováci vyhrievané sedadlá či navigáciu
Záujem o štart-stop systém či parkovaciu kameru vzrástol za 4 roky desaťnásobne
Slováci majú čoraz vyššie nároky pri výbere jazdených áut. Pozitívny vývoj slovenskej ekonomiky ovplyvnil nielen záujem o ojazdené automobily, kedy sa ich v sieti autocentier AAA AUTO predalo vlani rekordných 83 tisíc, ale ovplyvňuje aj zvyšujúci sa štandard výbavy jazdeniek. Najvyšším tempom rastie záujem o štart-stop systém či rozšírenú zimnú výbavu, ako sú vyhrievané sedadlá, predné sklo alebo volant. Hmlovky a klimatizácia sú už v podstate štandardom. Vyplynulo to z analýzy dát najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO.
„Vlaňajší rok ukázal ďalší nárast obľuby ojazdených automobilov, kedy sme ich v stredoeurópskom regióne predali rekordných takmer 83 000. Zákazníci zároveň majú stále vyššie požiadavky na výbavy, kedy napríklad klimatizácia, hmlovky či základné bezpečnostné prvky ako sú ABS, ESP alebo airbagy, už patria k úplnému základu. Najrýchlejšie rastie záujem o komfortné prvky ako sú trebárs vyhrievané sedadlá, parkovacia kamera alebo nezávislé kúrenie,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.
Medzi najžiadanejšie prvky výbavy patrí klimatizácia, ktorú vlani malo 92 % predaných automobilov. Bezpečnostné prvky ako airbagy, ABS či ESP už dosiahli svoje maximum a vo veľkých autocentrách už v podstate automobily bez týchto prvkov nenájdete. Hmlovky sú samozrejmosťou pre 81 % predaných áut. Z ďalších doplnkových atribútov je veľký záujem napríklad o tempomat (61 % predaných automobilov v roku 2018), multifunkčný volant (60 %) či parkovacie senzory (51 %). Najväčšími skokanmi sú štart-stop systém a parkovacia kamera, ktoré si vlani zaobstaralo takmer desaťkrát viac motoristov ako v roku 2014. Trojnásobne vzrástol záujem o jazdenky vybavené nezávislým kúrením a jedenapolkrát o navigáciu či vyhrievané predné sklo.