AUTORIDE

50 rokov pokroku: Hyundai rozpráva svoj inšpiratívny príbeh

Hyundai
Zaujímavosti
Publikoval Denis  

Hyundai odštartoval v júni celoeurópsku komunikačnú kampaň so sloganom „Budúcnosť čaká“

Hyundai v júni odštartoval novú imidžovú celoeurópsku kampaň, ktorú majú možnosť diváci v týchto dňoch vidieť v televízii, vybraných kinosálach, magazínoch a na internete. Vizuálne atraktívnym spôsobom ukazuje, ako progresívny duch formoval históriu Hyundaiu, vďaka čomu je dnes lídrom v oblasti mobility budúcnosti a v týchto ambíciách nehodlá poľaviť ani v budúcnosti. Pôsobivú históriu značky a príbeh, vyrozprávaný retrospektívnou formou - od súčasnosti spätne až k úplným počiatkom – charakterizuje slogan „Budúcnosť čaká“.

Obsah

Pokrok nie je náhoda

Pokrokový duch značky Hyundai bol hnacím motorom jej úspechu od začiatku jej vzniku. S tým bol spojený aj nepretržitý záujem o otázky budúcnosti, ktorý dopomohol Hyundaiu vypracovať sa na šiesteho najväčšieho svetového výrobcu automobilov. Názov kampane „Progress“ bol zvolený ako výraz viery Hyundai, že pokrok nie je náhodný, ale formuje ho história.

Keď Hyundai koncom 70. rokov dvadsiateho storočia vstúpil na európsky trh, pozadie značky nebolo široko známe. Môžeme povedať, že v skutočnosti sme sa vlastne nepredstavili,“ vysvetľuje Andreas-Christoph Hofmann, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe pre marketing a produkty. „Kampaň „Progress“ ilustruje nášho inovatívneho ducha, ktorého Hyundai demonštroval počas uplynulých päťdesiatich rokov, a ktorý nás inšpiruje pre ďalšiu vzrušujúcu budúcnosť.

Cesta k líderstvu v mobilite budúcnosti

Po oslobodení Južnej Kórei od japonskej okupácie v roku 1945 bola v roku 1947 bola založená spoločnosť Hyundai Engineering and Construction Company. Táto spoločnosť získala veľké vládne stavebné objednávky a vybudovala väčšinu dopravnej infraštruktúry rýchlo sa industrializujúcej krajiny, vrátane hlavnej diaľnice Kyeong-bu a ďalších dôležitých ciest. Hyundai sa tak stal dôležitým motorom mobilizácie celej krajiny a výrazne prispel k modernizácii Južnej Kórei.

O dvadsať rokov neskôr, v roku 1967, bola založená automobilka Hyundai Motor Company. V nasledujúcom roku bola dokončená výstavba prvého montážneho závodu Ulsan. Ten je dnes najväčším integrovaným závodom na výrobu automobilov na svete s kapacitou 1,6 milióna kusov ročne. S globálne operujúcou flotilou nákladných lodí, ktorú prevádzkuje Hyundai Glovis, a vlastnými oceliarňami Hyundai Motor Group kontroluje celý reťazec tvorby.

Po vybudovaní výrobného závodu Ulsan sa spoločnosť Hyundai rozhodla vyvinúť vlastný automobil. Na to bol vo februári 1974 angažovaný George Turnbull, bývalý generálny riaditeľ divízie Austin Morris koncernu British Leyland. Pod jeho vedením konštruktéri vyvinuli model Pony, ktorý bol uvedený na trh v decembri 1975. Kompaktný automobil s pohonom zadných kolies, ktorého dizajn navrhol Giorgetto Giugiaro, bol prvým masovo vyrábaným automobilom v Južnej Kórei. Na európsky trh bol uvedený v roku 1978 a mnoho rokov bol vlajkovou loďou modelového programu Hyundai.

Počas uplynulého polstoročia Hyundai nepretržite napredoval. Značka výrazne investovala do vývoja a výroby palivového článku na vodík a elektrifikovaného pohonu, aby reagovala na výzvy súvisiace so zmenou klímy. V roku 2016 Hyundai predstavil model IONIQ, prvý automobil na svete skonštruovaný špeciálne pre tri rozličné elektrifikované systémy pohonu – hybrid, plug-in hybrid a ako čistý elektromobil.

#Budúcnosť čaká

Motto kampane “Budúcnosť čaká” (v angličtine „Next awaits“) odzrkadľuje skutočnosť, že Hyundai sa dostal na dnešnú pozíciu vďaka svojej neutíchajúcej odvahe podstupovať riziko, investovať do vývoja a budovania infraštruktúry a najmä ochote prevziať rolu lídra – a nezastaví sa pri tom. Tak, ako to ukázal aj v minulosti pri stavbe vlastných oceliarní, prístavov a lodí, cez prvý masovo vyrábaný model Pony a celosvetovo úspešné SUV Tucson až po aktuálne svoje najprogresívnejšie portfólio elektromobilov – elektrické modely IONIQ a KONA a vodíkové NEXO.

Zdroje:hyundai.sk