Výsledky vyhľadávania
-
Pracoviská KO na čelné sklá vozidiel od júla kontrolné nálepky nelepia
Podobne ako stanice technickej kontroly a pracoviská emisnej kontroly, ani pracoviská kontroly originality od 1. júla 2021 už nelepia na čelné sklo vozidla kontrolné nálepky. Tie boli aplikované len na vozidlá s výsledkom „spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke“. Výsledok kontroly originality je však aj po 1. júli zaznamenaný do Odborného posudku o kontrole originality vozidla (v prípade KO evidenčnej do protokolu o kontrole originality evidenčnej). Súčasne aj do informačného systému KO. Výsledok kontroly originality, ktorý vyjadruje stav spôsobilosti vozidla na prevádzku v cestnej premávke, je po bezplatnej registrácii prístupný na webe Technickej služby kontroly originality (www.ko.sk). Stačí si ho vyhľadať, najlepšie podľa čísla Odborného posudku o KO alebo VIN čísla vozidla.
-
Kontrola originality úspešne odhaľuje podvody s vozidlami
Automobilová kriminalita vytvára pre organizované skupiny na Slovensku výnosný zdroj financií. Škody spôsobené nezákonnou a podvodnou činnosťou s vozidlami dosahujú ročne desiatky miliónov eur. Krádeže automobilov, falšovanie dokladov, zmena identifikátorov ako VIN čísla, či výrobného štítku, omladzovanie veku vozidiel, leasingové a poisťovacie podvody, zatajené exekučné blokácie, stáčanie kilometrov – to je len časť nástrah, s ktorými sa možno stretnúť pri kúpe ojazdeného vozidla. Ak takýto automobil kúpite, je viac ako isté, že problémy sa čoskoro dostavia.
-
Nekonečný príbeh podvodov s jazdenkami
Kúpa ojazdeného vozidla prináša so sebou viaceré riziká. Na jednej strane sú to napríklad stočené kilometre, omladenie roku výroby, sfalšované doklady alebo identifikátory vozidla. Na strane druhej tu sú spoločnosti vydávajúce rôzne reporty a certifikáty naoko garantujúce údaje o vozidle. Nepríjemnú skúsenosť má pán Peter z Dubnice nad Váhom, ktorý si vyhliadol Citroën C4 Grand Picasso cez autobazár v Kalnej nad Hronom. Cena 7-tisíc eur, najazdených necelých 51-tisíc kilometrov, rok výroby 2012. Predajca v inzeráte samozrejme vyzdvihol „top stav“. V inzeráte a ani v reporte, ktorý si zakúpil od „priekupníckej“ spoločnosti nebola žiadna zmienka o tom, že vozidlo nie je v poriadku.
-
Poradňa: Boli ste na kontrole originality? Odložte si Odborný posudok o KO
Mnohí motoristi sa pred kúpou ojazdeného vozidla zaujímajú o jeho históriu, vrátane nameranej hrúbky povlakovej vrstvy. Ak vozidlo absolvovalo kontrolu originality, namerané hodnoty je možné vyhľadať si bezplatne po prihlásení na webe Technickej služby kontroly originality (www.ko.sk). Údaje sa zobrazia po zadaní čísla Odborného posudku o kontrole originality (KO), ktoré je potrebné zapísať ako vyhľadávací parameter v časti „Overenie vozidla“. Výsledky merania hrúbky povlakovej vrstvy sú uvedené aj v Odbornom posudku o KO, ktorý dostáva vodič vozidla po kontrole originality.