AUTORIDE

Výkonné autá nad 100kW, ktoré dokážeš zohnať do 3000 eur (1. časť)

Rýchle športové auto
Pod kapotou
Publikoval Denis  

Parametre automobilu:

  • Rok výroby - 1998 až 2002

  • Pohotovostná hmotnosť - 1125 kg

  • Počet dverí - 3

  • Počet miest na sedenie - 5

  • Objem batožinového priestoru - 245 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním

  • Preplňovanie - bez preplňovania

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1997 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 16

  • Krútiaci moment - 190 Nm

  • Výkon - 100 kW / 136 koní

  • Maximálny výkon - 6100 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 210 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 8,3 sekúnd

  • Spotreba - 7,8 litrov

Peugeot 206 sa začal vyrábať v roku 1998 a vyrábal sa dlhých 13 rokov. Za svoj úspech vďačí malá 206-tka svojmu dizajnu, ktorý je svieži, elegantný, originálny a hlavne nestarnúci. V roku 2003 prešiel Peugeot 206 modernizáciou, ktorá sa dotkla svetlometov, nový dizajn dostal predný ale aj zadný nárazník, zmenila sa aj maska chladiča a kľučky dverí boli vo farbe karosérie už od základnej verzie. Interiér automobilu taktiež prešiel zmenami a ponúkal na výber z troch farebných prevedení, červeno-čierny, sivo-čierny a modro-šedý.

V tom istom roku bola predstavená aj športová verza 206 RC, jedná sa o trojdverový hatchback, ktorý pod svojou kapotou ukrýva zážihový motor 2.0 16v 130kW, ale keďže táto verzia presahuje náš rozpočet, napíšeme si o jeho slabšom súrodencovi, ktorý však poskytuje taktiež slušnú dávku výkonu. Peugeot 206 absolvoval nárazový test v roku 2000, pričom získal 4/5 hviezdičiek.

Jazdné vlastnosti sú dobré, automobil drží stopu a snaží sa filtrovať čo najviac nerovností, no pri rýchlom prejazde zákrutou sa treba zmieriť s náklonmi karosérie, čo však neplatí pre športové verzie (2.0 16v GTi a 2.0 16v RC), ktoré majú podvozok naladený inak. S ťažkými dieselami pod kapotou ako sú napríklad 2.0 HDI a 1.9 D má 206-tka vrodenú nedotáčavosť a je cítiť aj menšiu ochotu meniť smer pri vyhýbacom manévri. Radenie je typicky Francúzske, je gumové a teda nepresné. Dobré sú však brzdy, ktoré majú ostrý nábeh a nestrácajú silu ani pri dlhšom zaťažení.

Zážihový motor o objeme 2.0 litra dodáva výkon 100 kW / 136 koní a krútiaci moment 190 Nm, čo nie sú najhoršie čísla, keď vezeme do úvahy hmotnosť malej 206-tky. Tento motor poskytuje Peugeotu 206 nadpriemernú porciu výkonu. Šprint z 0 na 100km stihna za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť činí 210 km/h. Tento motor si priemerne vypýta 8 litrov paliva na 100km. V spoľahlivosti si tento motor nevedie najlepšie, pri väčšom nájazde sa totiž objavuje nadmerná spotreba oleja, ale aj opotrebovanie vodítok ventilov a piestnych krúžkov.

Peugeot 206 patrí k priemerne spoľahlivým vozidlám, viacero porúch sa však vyskytovalo na prvých ročníkoch týchto automobilov. Pomerne často sa môžeš stretnúť s vypálenými žiarovkami na predných svetlometoch. Potrápiť vie aj páčka pri volante, ktorá spôsobuje chybné blikanie smeroviek a rozsvietiť sa môže aj kontrolka airbagov.

Karoséria je chránená voči korózii dobre, výnimkou sú však piate dvere, ktoré zvyknú kvitnúť tesne pod zadným sklom alebo pri kľučke. Predná náprava na naších cestách často trpí, nemá zrovna dlhú životnosť, a to najmä s ťažkými dieselovými ale aj benzínovými motormi pod kapotoru. Dlhú životnosť nemá ani zadná náprava, ktorá je po 100 až 150 tisíc km vhodná na repas.

Peugeot 206 2.0 16v 100kW je veľmi svižné auto, ktoré dokážeš zohnať približne za 2000 eur s priemerným nájazdom 180 000 km.

V ďalšej časti si opäť posvietime na ďalšie tri karosársky odlišné automobily, ktorých výkon nebude nižší ako 100kW.